Trwa budowa ostatniego odcinka „Trasy wschodniej” od ulicy Sejneńskiej do Wylotowej. Do końca marca wykonano ponad 60% prac na tym odcinku. Jest betonowany trzeci ostatni segment płyty górnej tunelu, co oznacza, że konstrukcja drugiego tunelu w Suwałkach jest już praktycznie gotowa.

Ostatnia część „Trasy wschodniej” ma długość 731 m. Będzie tam też chodnik i ścieżka rowerowa. Tunel będzie miał długość 43,9 m. Budowę realizuje firma PDM Suwałki. Za swoją pracę otrzyma 38,3 mln zł. Połowa wartości tego zadania to dofinansowanie z Ministerstwa Infrastruktury. Firma zakończy prace we wrześniu tego roku.

– Jest to ostatni z odcinków naszej wschodniej obwodnicy. Ta ulica wciąż jeszcze nie ma nazwy. Dlatego planuję oddać decyzję mieszkańcom Suwałk – by to oni wybrali jak będzie nazywać się ta ulica. Niebawem zwrócimy się z prośbą, by Państwo zgłaszali swoje propozycje do Urzędu Miejskiego – zapowiedział prezydent Suwałk Czesław Renkiewicz.

Trasa wschodnia

To miejska wewnętrzna droga łącząca południe z północą miasta, którą suwalski samorząd miejski buduje od kilku już lat w oparciu o środki unijne oraz dotacje krajowe. Trasa wschodnia prowadzi od ul. 100-lecia Niepodległości, przez budowany jeszcze odcinek od ul. Sejneńskiej do Wylotowej, dalej ul. M. Świtalskiego, rot. W. Pileckiego, aż do ul. Armii Krajowej. Jej budowa rozpoczęła się w styczniu 2017 r., a ma zakończyć się we wrześniu tego roku. Całość ma kosztować ponad 106 mln zł, z czego 54,5 mln zł to dofinansowanie z różnych źródeł zewnętrznych.