Wspólnie z Instytutem Teatralnym Suwalski Ośrodek Kultury zaprasza nauczycieli klas 4-8 szkół podstawowych na nieodpłatne warsztaty pn. „Teatr wspiera”. Jest to propozycja dla tych, którzy chcą wspierać procesy integracyjne i budowanie relacji w szkołach, pracować z emocjami dzieci i młodzieży, czerpać z różnorodności w klasie czy grupie i zadbać na co dzień o uważność w szkole.
28.04.2025 r., godz. 14.00-18.00
Sala Granatowa, Suwałki, ul. T. Noniewicza 71
wstęp wolny
Ilość miejsc ograniczona!!!!
Zapisy pod nr tel. 87 5635826 lub na adres e-milowy: miroslawa.krymska@soksuwalki.eu
Można się zgłosić na jeden lub dwa warsztaty.
Każdy uczestnik/czka otrzymuje broszurę ze scenariuszami edukacyjnymi oraz zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w warsztacie. Oddzielne do każdego warsztatu.
TEATR WSPIERA EMOCJE
Celem warsztatu jest wsparcie nauczycielek i nauczycieli w pracy z emocjami w szkole oraz przygotowanie ich do podejmowania tematów związanych z tym zagadnieniem na lekcjach. Chcemy pomóc pedagożkom i pedagogom w zrozumieniu i wyrażaniu ich własnych emocji, tak aby mogli stać się dla swoich wychowanek i wychowanków przewodnikami po świecie uczuć, wspierającymi dzieci i młodzież w ich przeżywaniu bez dzielenia emocji na dobre i złe. Radość, smutek, wstyd, szczęście, strach – każda z tych emocji jest ważna i potrzebna, bo stanowi sygnał informujący nas o tym, co się dzieje z nami i naszymi uczuciami.
TEATR WSPIERA
Projekt Teatroteki Szkolnej skierowany do nauczycielek i nauczycieli klas IV-VIII szkół podstawowych, wspierający ich w budowaniu relacji w szkole przy użyciu metod pedagogiczno-teatralnych. Naszym celem jest wzmacnianie dobrostanu w placówkach edukacyjnych. Prowadzimy warsztaty dla nauczycielek i nauczycieli oraz przygotowujemy materiały do pracy z uczennicami i uczniami „Teatr wspiera. Godzina wychowawcza z Teatroteką Szkolną”. Projekt składa się z czterech modułów warsztatowych: integracja klasy (relacje), praca z emocjami, różnorodność w grupie oraz uważność. Każdy ośrodek korzysta z dwóch wybranych przez siebie modułów warsztatowych.
PO CO TEATR W TWOJEJ KLASIE?
Pedagogika teatru pozwala przeprowadzać procesy edukacyjne w bezpiecznej i twórczej atmosferze. Proste formy teatralne angażują uczennice i uczniów, umożliwiają im wyrażenie siebie. Praca w grupie, zabawa poprzez teatr, wspólna refleksja nad podejmowanymi działaniami dają młodzieży szansę na wzajemne poznanie się a wychowawczyni lub wychowawcy możliwość przyjrzenia się całej klasie i każdemu z osobna.
BIOGRAMY PROWADZĄCYCH:
Wiktoria Siedlecka -Dorosz – teatrolożka i arteterapeutka. Absolwentka Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie i Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Odbyła arteterapeutyczny staż kliniczny w Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie. Działa na polu sztuki, terapii i edukacji. Pracowała w dziale Pedagogiki Teatru Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie, była dyrektorką szkoły podstawowej Korczak. Szkoła Montessori, a obecnie związana jest z Teatrem 21. Prowadzi zajęcia ze studentami arteterapii Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.
Anna Zalewska-Uberman – pedagożka teatru, teatrolożka, tutorka. Absolwentka teatrologii (Uniwersytet Gdański, 2003) i pierwszego w Polsce kursu z zakresu pedagogiki teatru TiSZ Anex (Instytut Teatralny, 2009). W latach 2009-2023 prowadziła Dział Edukacji w Teatrze Miejskim im. Witolda Gombrowicza w Gdyni i przez kilkanaście lat była członkinią Komisji Artystycznej Ogólnopolskiego Konkursu o „Gdyńską Nagrodę Dramaturgiczną”. Obecnie związana z Instytutem Teatralnym w Warszawie, gdzie współtworzy program „Teatroteka Szkolna” i Szkołą Liderską w Warszawie, gdzie pracuje jako tutorka. Wspiera w rozwoju kadry kultury, osoby nauczycielskie i liderskie. Autorka tekstów o teatrze i materiałów edukacyjnych. Tegoroczna stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.