Kunszt tancerzy Polskiego Teatru Tańca i muzyka zdobywcy Oscara Jana A.P. Kaczmarka zachwyca i wzbudza emocje nawet bez kontekstu historycznych zmian demokratycznych w Europie. Nie ma tu flag ani broni, jest mur z ludzkich ciał, nie ma patosu, jest liryzm. Prawdziwie poetyckie widowisko o zniewoleniu i pragnieniu wolności. 

Sobota, 5 grudnia, godz. 18:00
Duża Scena, ul. Jana Pawła II 5

bilety: 20 zł / 15 zł w kasie SOK i na www.bilety.soksuwalki.eu
Zniżki dla uczniów, studentów, emerytów i rencistów! Szczegóły w regulaminie.

choreografia: Paulina Wycichowska
muzyka: Jan A. P. Kaczmarek
scenografia: Franz Dittrich
asystent choreografa: Anna Gruszka
video: Daniel Stryjecki
światło: Arkadiusz Kuczyński
realizacja dźwięku: Mateusz Rogaliński

Bilet na „Alexanderplatz” za połowę ceny?
Wystarczy kupić karnet na Mikołajkowy Maraton Tańca.
5.12, godz. 19.30 – 6 godzin, 7 instruktorów, 11 stylów tańca!

20 rocznica radykalnych przemian, jakie przeszła Europa Środkowa, stała się okazją do refleksji na temat całego procesu transformacji, który doprowadził do tego spektakularnego wydarzenia, jakim był upadek Muru Berlińskiego. Perspektywa polska i niemiecka, dotycząca genezy i skutków tych zdarzeń, z racji innych doświadczeń historycznych, zależności i odniesień kulturowych, a także całkiem subiektywnych – ludzkich ocen, pozostając niezmiennie w kręgu zainteresowań polityków i historyków, stała się także niezwykłym źródłem, inspirującym dialog polsko-niemieckich twórców spektaklu „Alexanderplatz”.

alexanderplatz_3_fot._Mirka_Maruszak

„Starałam się podejść do tematu dość konserwatywnie” – tłumaczy Paulina Wycichowska – „Wiedziałam, kto będzie na widowni, przynajmniej podczas pierwszych spektakli i chciałam dotrzeć do ludzi, dla których taniec nie jest być może sztuką, którą widzą często. Chciałam również by przekaz był na tyle czytelny, a przeżycia estetyczne na tyle miłe, żeby wielu ludzi wyszło zadowolonych z tego spektaklu.”

Przypomnijmy – to na „Alexanderplatz”, 4 listopada 1989 roku, doszło do demonstracji, na której zgromadziło się blisko pół miliona obywateli NRD, uważanej za „kamień milowy” pokojowej rewolucji, w następstwie której doszło do upadku Muru Berlińskiego. Wydarzeniom  1989 roku poświęcono dotąd wiele uwagi, zarówno w przestrzeni oficjalnej – politycznej i dyplomatycznej – jak i artystycznej, na podkreślenie zasługuje jednakże fakt,  iż „Alexanderplatz” to jedyne dzieło, które dotyka tego tematu z perspektywy uniwersalnego języka tańca.

alexanderplatz_fot._Mirka_Maruszak

Od premiery 11 listopada 2009 r., spektakl prezentowany był między innymi w Niemczech i Rosji.