Gra terenowa „Wśród lasów, pól i jezior… czyli co nie tylko Żwirek i Muchomorek wiedzieć powinni o wigierskiej przyrodzie”

GRA TERENOWA

 

 

 

Miejscem startu jest „Dziupla” w Krzywem k/Suwałk. Rejestracja drużyn: 9.30-9.55. Zawodnicy mają do pokonania trasę o długości 6 kilometrów.

Do gry zapraszamy drużyny, liczące od 3 do 7 osób, które prześlą do dnia 24 czerwca 2019 roku wypełniony formularz zgłoszeniowy, na adres e-mail: muzeum.wpn@wigry.org.pl, lub zgłoszą się w punkcie startowym przed rozpoczęciem imprezy. W drużynie musi być przynajmniej jedna osoba pełnoletnia. Szczegóły w Regulaminie:

Regulamin gry terenowej

pt.: Wśród lasów, pól i jezior, czyli co nie tylko Żwirek i Muchomorek wiedzieć powinni o Wigierskim Parku Narodowym.

W roku 2019 mija 30 lat od chwili utworzenia Wigierskiego. Tegoroczna edycja gry terenowej odwołuje się głównie do walorów krajobrazowych. Zapraszamy do udziału w grze, która zostanie przeprowadzona na terenie Wigierskiego Parku Narodowego w okolicach miejscowości Krzywe pod Suwałkami w dniu 29 czerwca 2019. Na zwycięzców czekają niezwykłe nagrody.

 

Termin: 29 czerwca 2019 roku

Miejsce startu i mety: Krzywe k/Suwałk „Dziupla”, Wigierski Park Narodowy

Rejestracja drużyn: 9.30 – 9.55

Czas trwania: 10.00 – 13.00

Wręczenie nagród: 13.30 – 14.00

1. Uczestnicy:

Do gry zapraszamy drużyny, liczące od 3 do 7 osób, które zgłoszą chęć udziału w rywalizacji przesyłając do dnia 24 czerwca 2019 na adres e-mail: muzeum.wpn@wigry.org.pl wypełniony formularz zgłoszeniowy. Zgłosić się także można w dniu gry w punkcie startowym – „Dziupla” w Krzywem (WPN). Uczestnicy powinni mieć ukończone 12 lat i w drużynie musi być przynajmniej jedna osoba pełnoletnia, która będzie formalnym opiekunem najmłodszych. Rejestracja uczestników jest zgodna z RODO (http://www.wigry.org.pl/rodo.htm).

2. Przebieg gry:

  • Pomiędzy godzinami 9.30 a 10.00 drużyny, które zgłosiły chęć udziału w grze, powinny przyjść do miejsca startu, gdzie otrzymają kartę, z oznaczonym kolorem trasy (przewidziane są dwa kolory – zielony i czerwony; długość obu tras jest taka sama – ok. 6,0 km; różni je jedynie kolejność wykonywania zadań), na której podane są przystanki z zadaniami do wykonania oraz pola do wpisania punktacji. Osoby prowadzące rejestrację drużyn wskażą miejsce i czas rozpoczęcia gry przez poszczególne zespoły. Od wyznaczonego punktu startu do kolejnych punktów prowadzić będą kolorowe strzałki (czerwone i zielone). Przy rozpoczęciu gry (w miejscu startu), wpisany zostanie czas przystąpienia do rywalizacji (godzina i minuta).
  • Na każdym z przystanków drużyny wykonywać będą zadania praktyczne i odpowiadać na pytania. Treść pytań dotyczyć będzie ogólnej wiedzy przyrodniczo-geograficznej, walorów przyrodniczych i kulturowych Wigierskiego Parku Narodowego bądź związanych z historią regionu – nie przekraczając zakresu informacji dostępnych w popularnym kwartalniku „Wigry” (zob.www.wigry.org.pl/kwartalnik) .
  • Za każde dobrze wykonane zadanie lub prawidłową odpowiedź drużyna otrzymuje 5 punktów ujemnych. W przypadku odpowiedzi błędnej lub nie wykonania zadania praktycznego drużyna otrzymuje 5 punktów dodatnich. Sumę uzyskanych punktów zostanie odnotowana na karcie drużyny osoba prowadząca grę na poszczególnych przystankach.

3. Wyniki:

  • Po pokonaniu całej trasy („zaliczeniu” wszystkich punktów) drużyny zgłaszać się będą do punktu końcowego (mety) w „Dziupli”, gdzie nastąpi wpisanie do karty czasu zakończenia rywalizacji (godziny i minuty).
  • Punktowy wynik każdej drużyny zostanie obliczony przez jury według następującej formuły:
    Liczba minut spędzonych na trasie (1 minuta = 1 pkt) + suma punktów uzyskanych na wszystkich stanowiskach. W grze terenowej zwycięży drużyna, która uzyska najmniejszą liczbę punktów związaną z pokonaniem trasy i największą liczbę ujemnych punktów z zadań wykonanych na trasie.

4. Nagrody:

W grze wygrywa każdy uczestnik, gdyż na każdym z przystanków otrzyma drobny upominek. Nagrody rzeczowe otrzymają 3 zwycięskie drużyny oraz drużyny wyróżnione przez jury.

 

Pobierz Formularz zgłoszeniowy

Pobierz Regulamin gry

Pobierz Zaproszenie

 


Gra terenowa realizowana jest w ramach projektu „Wigierski Park Narodowy – znam, rozumiem, wspieram”
(ZRYW 2017) dofinansowanego z Funduszy Europejskich oraz ze środków NFOŚiGW.