25 maja o godz.1000 w sali obrad nr 26 w Urzędzie Miejskim przy ul. Mickiewicza 1 odbędzie się XX sesja Rady Miejskiej w Suwałkach.
- Otwarcie obrad.
- Przyjęcie wniosków do porządku obrad.
- Przyjęcie protokołu nr XIX/2016 sesji Rady Miejskiej w Suwałkach z dnia 27 kwietnia 2016 roku.
- Informacja o pracy Prezydenta Miasta Suwałk i wykonaniu uchwał Rady Miejskiej w Suwałkach od dnia 28 kwietnia 2016 roku.
- Informacja z realizacji w 2015 roku „Programu pierwotnej profilaktyki raka szyjki macicy dla mieszkanek Suwałk w wieku 13 lat”.
- Informacja z realizacji Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Miasta Suwałki na lata 2006-2015, za okres 2012-2015.
(Materiał dostępny w wersji papierowej w Biurze Rady Miejskiej pok. 118 oraz w wersji elektronicznej na stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego w Suwałkach w zakładce Menu podmiotowe/Rada Miejska/Materiały sesyjne i komisyjne).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie opłaty za pobyt w placówce zapewniającej opiekę oraz wsparcie osobom nietrzeźwym pod nazwą: Ośrodek Profilaktyki i Wsparcia dla Osób Nietrzeźwych, Uzależnionych i Bezdomnych w Suwałkach.
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Statutu Domu Pomocy Społecznej „Kalina” w Suwałkach.
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek w Mieście Suwałki.
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Programu wspierania rozwoju uczniów zdolnych „Zdolny Suwalczanin”.
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie planowania w budżecie Miasta Suwałki środków finansowych na pomoc zdrowotną dla nauczycieli, a także określenia rodzajów świadczeń przyznawanych w ramach pomocy zdrowotnej dla nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Miasto Suwałki oraz warunków i sposobu ich przyznawania.
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie założenia Centrum Kształcenia Praktycznego nr 2 w Suwałkach i włączenia go do Zespołu Szkół Technicznych w Suwałkach.
- Interpelacje i zapytania radnych.
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Suwałk.
(Materiał dostępny w wersji papierowej w Biurze Rady Miejskiej pok. 118 oraz w wersji elektronicznej na stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego w Suwałkach w zakładce Menu podmiotowe/Rada Miejska/Materiały sesyjne i komisyjne).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego północnej części rejonu ulicy Sportowej w Suwałkach.
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaliczenia dróg wewnętrznych do kategorii dróg gminnych.
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia Miasta Suwałki do wspólnej realizacji z partnerem litewskim i zabezpieczenia środków finansowych do projektów w ramach Programu Interreg V-A Litwa – Polska (Pomoc społeczna).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia Miasta Suwałki do wspólnej realizacji z partnerami litewskimi i zabezpieczenia środków finansowych do projektów w ramach Programu Interreg V-A Litwa – Polska (Strategia).
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przekazania środków finansowych Komendzie Miejskiej Policji w Suwałkach.
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na 2016 rok.
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Suwałki na lata 2016–2030.
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie skargi Barbary Sz. na działalność Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suwałkach.
- Rozpatrzenie projektu uchwały o zmianie uchwały w sprawie ustalenia terminów przyjmowania obywateli przez Radę Miejską w Suwałkach w 2016 r.
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia rezygnacji z pełnienia funkcji wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Suwałkach.
- Wybór wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Suwałkach.
- Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia składów osobowych stałych komisji Rady Miejskiej w Suwałkach.
- Rozpatrzenie projektu uchwały o zmianie uchwały w sprawie powołania przewodniczących komisji Rady Miejskiej w Suwałkach.
- Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
- Wnioski i oświadczenia radnych.
- Zamknięcie obrad.