Tylko 27 stycznia suwalscy policjanci zostali poinformowani o 3 osobach, które padły ofiarą oszustów. 31-latka chcąc sprzedać ekspres do kawy straciła swoje oszczędności. Inne dwie osoby robiące zakupy przez Internet zostały oszukane na kwotę ponad 700 zł. Łącznie pokrzywdzeni stracili prawie 13 tysięcy złotych.

27 stycznia do suwalskich policjantów zgłosiło się trzech mieszkańców powiatu suwalskiego, którzy zostali oszukani w sieci. 31-latka na jednym z portali ogłoszeniowych, wystawiła na sprzedaż ekspres do kawy. Po kilkunastu minutach otrzymała powiadomienie z informacją o sprzedaży towaru. W wiadomości był link z „otrzymaniem płatności”. Kobieta, przekonana, że pobierze pieniądze za transakcję, wpisała numer karty bankomatowej, wybrała ikonę swojego banku i wpisała hasła do logowania. Następnie otrzymała telefon od rzekomego pracownika banku, od którego otrzymała instrukcje zwiększenia limitów na koncie oraz podanie kilkunastu kodów BLIK. Po jakimś czasie sprzedająca zorientowała się, że zamiast otrzymać pieniądze za sprzedany towar, z jej konta oszuści wypłacili łącznie prawie 13 tysięcy złotych. Kolejne dwie osoby zgłosiły, że zostały oszukane robiąc zakupy w sieci. Pierwszy z mężczyzn kupował narzędzia warsztatowe i pomimo dokonania opłaty ponad 290 zł nie otrzymał zamówionego towaru. Drugi natomiast zamówił komputer diagnostyczny za 490 zł i po sfinalizowaniu transakcji otrzymał towar niezgodny z opisem. Łącznie osoby oszukane straciły prawie 13 tysięcy złotych.

Źródło: KMP Suwałki