106 mln zł z czego 54,5 mln zł to dofinansowania, 2 tunele pod torami, 5 rond, 1 most. W sumie 5 km drogi. To w skrócie charakterystyka miejskiej obwodnicy, która już jest przejezdna na całym odcinku od ul. gen. K. Pułaskiego do ul. Utrata.
Dopełnieniem i zwieńczeniem kilkuletniej inwestycji jest otwarta dziś ulica Generała Ryszarda Kuklińskiego. Odcinek pomiędzy Wylotową i Sejneńską kosztował blisko 40 mln zł. Powstał tam drugi w Suwałkach tunel pod torami.
– To wiele lat pracy, wiele lat zaangażowania i dosłownej walki o środki unijne bądź krajowe. Dziś Suwałki mają już dwie obwodnice. Otwartą w 2019 roku ekspresową S61, która wyprowadziła ruch tranzytowy z naszego miasta oraz ten skończony dziś wschodni ring, który poprawi ruch na linii północ-południe. Dziękuję wszystkim, którzy na przestrzeni tych lat pomogli w realizacji tego wielkiego projektu – powiedział Czesław Renkiewicz, Prezydent Suwałk podczas oficjalnego otwarcia drogi.
W uroczystości otwarcia udział wzięli Posłowie na Sejm RP Jacek Niedźwiedzki i Jarosław Zieliński oraz Marszałek Województwa Podlaskiego Łukasz Prokorym.
Budowa trasy wschodniej ruszyła w 2017 roku. Wtedy rozpoczęto realizację ul. Rotmistrza Witolda Pileckiego (gen. K. Pułaskiego-Północna) oraz 100-lecia Niepodległości (Utrata-Sejneńska). W 2021 oddano do użytkowania ul. M. Świtalskiego (Północna-Wylotowa). W 2023 rozpoczęto budowę ostatniego odcinka – dzisiejszą ulicę Generała Ryszarda Kuklińskiego (Wylotowa-Sejneńska).
Niektórzy do układu drogowe wschodniej obwodnicy Suwałk wliczają również ul. Armii Krajowej (M. Reja – gen. K. Pułaskiego) oraz ul. Leśną (Utrata-Raczkowska).