Suwalski Ośrodek Kultury zaprasza na wyjątkowy koncert sylwestrowy skierowany do miłośników opery i operetki. Usłyszymy przeboje operowe, musicalowe i operetkowe w porywającym wykonaniu znakomitych artystów polskich scen operowych. Na scenie wystąpią soliści: Agnieszka Grala oraz Michał Janicki. Towarzyszyć im będzie Warsaw Impressione Orchestra pod batutą Macieja Przestrzelskiego.

31.12.2022, godz. 20.30
Sala im. A. Wajdy, ul. Jana Pawła II 5

bilety: 120 zł w sprzedaży KUP TERAZ >> lub w kasie SOK
z  Suwalską Kartą Mieszkańca zniżki do 50%

zamów transport door-to-door >>
________________________________________

Zapraszamy na wyjątkowy koncert sylwestrowy skierowany do miłośników opery i operetki. Usłyszymy przeboje operowe, musicalowe i operetkowe. W koncercie występują soliści czołowych polskich scen operowych, ulubieńcy publiczności i utalentowani artyści, podbijający publiczność swymi głosami i umiejętnościami aktorskimi: Agnieszka Grala (sopran) i  Michał Janicki (baryton).  Koncert poprowadzi Andrzej Krusiewicz. Towarzyszyć im będzie Warsaw Impressione Orchestra pod batutą Macieja Przestrzelskiego.

Wieczór zakończymy wspólnym toastem za pomyślność w Nowym Roku.

W programie między innymi:

  • Johann Strauss Odgłosy Wiosny
  • Georges Bizet Carmen – Aragonaise
  • Johann Strauss (Jr) Annen-Polka
  • Vittorio Monti Czardasz

Agnieszka Grala (sopran) Śpiewaczka i pianistka. Swoją edukację muzyczną rozpoczęła w Prywatnej Szkole Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Sulejówku. Jest absolwentką klasy fortepianu Krzysztofa Rynkiewicza. Obecnie studentka roku dyplomowego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w klasie dr hab. Doroty Radomskiej. Brała udział w koncertach w kraju i za granicą, między innymi w Muzeum Romantyzmu w Opinogórze, pałacu Radziwiłłów w Nieborowie, Stołecznym Centrum Edukacji Kuturalnej w Warszawie, Katedrze Lwowskiej, Bazylice Archikatedralnej w Warszawie p.w. Męczeństwa św. Jana Chrzciciela. Współpracowała takimi orkiestrami, jak Sinfonia Nova, Kapela Jasnogórska oraz La Scoperta. W 2017r. brała udział we współczesnym prawykonaniu Mszy B‐dur oraz Offertorium “Quoniam in me speravi” J. Elsnera (dyrygent ‐ Michał Sławecki). Wykonywała partie solowe w “Stabat Mater” G. Rossiniego (dyrygent ‐ Massimiliano Caldi) “Mszy Polskiej” J. Maklakiewicza, “IV Litanii Ostrobramskiej” S. Moniuszki, “Psalmie 42.” F. Mendelssohna oraz “Pasji wg św. Jana” J. S. Bacha. W marcu 2018r. zadebiutowała na scenie rolą Despiny w operze A. Stradelli “Il Trespolo Tutore” (dyrygent ‐ Andrea de Carlo, reżyseria ‐ Paweł Paszta) wystawianej w teatrze Collegium Nobilium oraz Operze Nova w Bydgoszczy w ramach Operowego Forum Młodych. Niedługo później wcieliła się w postać Gretchen w operze “Faust” A. Radziwiłła wystawionej w pałacu Radziwiłłów w Nieborowie (dyrygent ‐ Marta Kluczyńska, reżyseria ‐ Jitka Stokalska). W 2019r. wystąpiła jako Donna Elvira w operze “Don Giovanni” W. A. Mozarta (dyrygent ‐ Marta Kluczyńska, reżyseria ‐ Jitka Stokalska), wzięła też udział w studenckim spektaklu “Straszny Dwór” S. Moniuszki (dyrygent ‐ Janusz Przybylski, reżyseria ‐ Ryszard Cieśla) występując między innymi w Kaliszu, Płocku oraz na deskach Teatru Wielkiego ‐ Opery Narodowej w Warszawie. W 2021r. wcieliła się w rolę Skierki w inscenizacji “Goplany” W. Żeleńskiego (dyrygent – Marta Kluczyńska, rezyseria – Jitka Stokalska). Jest lauretką II nagrody IV edycji międzynarodowego konkursu Rising Talents of Europe, którą otrzymała za wykonanie arii Królowej Nocy “Der Hölle Rache kocht in meinem Herzen” z II aktu opery “Czarodziejski Flet”, nagrody specjalnej dla głosu koloraturowego im. Haliny Mickiewiczówny na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym “Bella Voce w Busku-Zdroju”, I miejsca na Iscart International Online Music Competition oraz II miejsca na II Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. prof. Haliny Słonickiej.

Michał Janicki (baryton) Ukończył Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie dr R. Gierlacha. Zadebiutował w 2017 roku w Operze Wrocławskiej jako student Bardos w operze Cud Mniemany czyli Krakowiacy i Górale W. Bogusławskiego z muzyką J. Stefaniego w reżyserii B. Wiśniewskiej. Kilka miesięcy później na Scenie Kameralnej Opery Narodowej zagrał Oniegina w operze P. Czajkowskiego Eugeniusz Oniegin w reżyserii R. Cieśli. W swoim repertuarze ma także role mozartowskie: Don Giovanniego i Hrabiego, które wykonuje na deskach Polskiej Opery Królewskiej w reżyserii R. Peryta. W reżyseriach J. Stokalskiej kreuje kolejne postaci – Guglielma w operze mozartowskiej Cosi fan tutte i Serpolla w Scene Buffe A. Scarlattiego. U boku maestry Olgi Pasiecznik zagrał Eneasza w operze H. Purcella Dydona i Eneasz w spektaklu rejestrowanym przez stację TVP Kultura w reż. N. Kozłowskiej. Na scenie Mazowieckiego Teatru Muzycznego występuje  w rolach operetkowych, tj. Notariusza Kisza w Księżniczce Czardasza I. Kalmara w reż. M. Znanieckiego, a w sezonie 2019/20 na scenie pojawił się jako Cascada w Wesołej Wdówce F. Lehara w reż. H. Konwińskiego. Koncertuje w Polsce i zagranicą z towarzyszeniem orkiestr pod kierownictwem wybitnych dyrygentów, takich jak: Kai Bumann, Łukasz Borowicz, Jurek Dybał, Ruben Silva, Kajsa Boström, Adam Banaszek, Marta Kluczyńska, Szymon Morus, Arif Dadashev, Grzegorz Wierus, Rafał Kłoczko, Grzegorz Brajnera, Dawid Runz. Z powodzeniem wykonuję repertuar nie tylko operowy czy operetkowy, ale także oratoryjno-kantatowy, a ostatnio również aranżacje pieśni na orkiestrę. Pracuje z wybitnymi pianistami kameralistami: m.in. z Lechem Napierałą, Laurą Kluwak-Sobolewską, Emilianem Madeyem, Katarzyną Rzeszutek, koncentrując swoją działalność artystyczną na popularyzacji mniej znanych pieśni polskich, niemieckich i rosyjskich. Umiejętności wokalne i interpretacyjne szlifował na kursach mistrzowskich m.in. maestro Siergieja Leiferkusa, damy Felicity Lott, maestro Marca Minkowskiego, maestro Ryszarda Karczykowskiego, Pierangelo Pelucchiego. Jest finalistą i laureatem ponad dwudziestu międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów wokalnych, m. in. I miejsca na XVI Międzyuczelnianym Konkursie W Kręgu Słowiańskiej Muzyki Wokalnej, Katowice, (2018), I miejsca na XII Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Złote Głosy w Warszawie (2017), II miejsca na XX Międzynarodowym Konkursie Mikulasa Schneidera-Trnavskiego w kategorii drugiej (mężczyźni urodzeni po 1982 r.) w Trnavie, Słowacja (2017), I miejsca na II Międzynarodowym Konkursie Solowej Wokalistyki Sakralnej Ars et Gloria w Katowicach (2017), I miejsca i nagrody specjalnej za najlepsze wykonanie arii Mozarta na IV Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Jana Kiepury w Krynicy-Zdroju (2016). Trzykrotny Stypendysta Ministra Kultury i Edukacji, tj. stypendium za wybitne osiągnięcia artystyczne, a także na działalność koncertową w ramach autorskich pomysłów programowych: Muzyka Niepodległa oraz Koncerty Balkonowe.

Maciej Przestrzelski (dyrygent) W 1994 roku ukończył Akademię Muzyczną Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie skrzypiec prof. Marii Słubickiej-Podejko. W czasie studiów był koncertmistrzem Orkiestry Symfonicznej Akademii Muzycznej, z którą koncertował w kraju i za granicą z takimi artystami jak Konstanty Andrzej Kulka, Krzysztof Jakowicz, Jean Pierre Rampall, Krzysztof Jabłoński, Piotr Anderszewski. Po ukończeniu studiów rozpoczął pracę w orkiestrze Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, gdzie jest koncertmistrzem i zastępcą kierownika grupy II skrzypiec. Uczestniczył w realizacjach operowych i koncertowych w kraju i za granicą m. in. Krzysztofa Pendereckiego, Jacka Kaspszyka, Gabriela Chmury, Jerzego Maksymiuka, Grzegorza Nowaka, Placido Domingo, Jose Cura, Marca Minkowskiego, Mariusza Trelińskiego, Joshua’y Bella, Valerego Gergieva, Krzysztofa Pastora, Carlo Montanaro, Patricka Fournillier i wielu innych. Współpracował z wieloma orkiestrami, są to między innymi: Polska Orkiestra Radiowa, Sinfonia Varsovia, Camerata Vistula. Dokonał także wielu nagrań. Jest pomysłodawcą i pierwszym skrzypkiem kwartetu smyczkowego Fobos, złożonego z członków orkiestry Teatru Wielkiego Opery Narodowej, z którym koncertował w kraju i nagrywał płyty dla między innymi Krzesimira Dębskiego, Michała Bajora, Jacka Kaczmarskiego, zespołu Myslovitz, Leszka Możdżera czy Piotra Rubika. Współpracuje z kompozytorami młodego pokolenia, m. in Maciejem Zielińskim, Pawłem Mykietynem, uczestnicząc w projektach muzyki współczesnej i filmowej. Był solistą IV Międzynarodowego Festiwalu Gitarowego w Studiu Koncertowym im. Witolda Lutosławskiego, oraz XIV Festiwalu Trzech Kultur. Jako kameralista uczestniczył w festiwalach muzyki współczesnej Warszawska Jesień. Od roku 2009 jest muzykiem Amabile Piano Trio, z którym współtworzy spektakle poetycko-muzyczne, z największymi mistrzami słowa w Polsce, między innymi Krzysztofem Kolbergerem, Jerzym Zelnikiem, Katarzyną Łaniewską, Andrzejem Ferencem, Andrzejem Sewerynem. Rok Chopinowski 2010 Amabile Piano Trio uczciło programem Dobry wieczór Monsieur Chopin z poezją Stanisława Wyspiańskiego, Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, Ernesta Brylla, Juliusza Słowackiego z muzyką Fryderyka Chopina i słowem Krzysztofa Kolbergera. Od 2007 r. jest koncertmistrzem i solistą orkiestr Romantica i Warsaw Impressione Orchestra. Od 1992 roku jest pedagogiem w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych nr 4 K. Szymanowskiego w Warszawie. Jego wychowankowie są laureatami wielu konkursów skrzypcowych międzynarodowych i ogólnopolskich. Jest twórcą zespołu Szymanowski String Ensemble, z którym wystąpił na wielu koncertach i festiwalach m. in. Tydzień Muzyki Mariana Sawy (2015), Koncert z okazji 85. urodzin R. Twardowskiego.

Andrzej Krusiewicz (prowadzenie) Wybitny spiker i lektor w Polskim Radiu S. A. Współautor audycji o tematyce historycznej oraz programów, dla których inspirację stanowiły sztuki teatralne. Czytał listy dialogowe pod filmy wyświetlane w kinach. Przez wiele lat współpracował z Polskim Związkiem Niewidomych. Lektor książki mówionej. Prowadzi koncerty z muzyką klasyczną, rozrywkową, również po angielsku. Bierze udział jako narrator w uroczystościach patriotycznych, religijnych, środowiskowych, różnych instytucji, o charakterze lokalnym i ogólnopaństwowym. W tym charakterze występował we Włoszech, w Szwecji, Danii, na Ukrainie, Białorusi, w Austrii, na Litwie i Słowacji. Wykładowca z zakresu kultury słowa, poprawności językowej i zachowań mikrofonowych podczas warsztatów dziennikarskich.

 

 

Patroni medialni koncertu:

Uwaga! Naszych Czytelników zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie, do wygrania jedno podwójne zaproszenie na koncert „Sylwester 2022. Zaczarowany Świat Operetki”. Aby wziąć udział w konkursie należy odpowiedzieć na pytanie: „W którym roku minęło 10 lat od utworzenia Suwalskiego Ośrodka Kultury?”. Odpowiedź należy przesłać na adres kontakt@dwutygodniksuwalski.pl. Należy również polubić na facebooku stronę Dwutygodnik Suwalski oraz wpis dotyczący konkursu. Zwycięzcę poinformujemy drogą e-mailową. Zapraszamy!