W 18 marca 2025 r. w Urzędzie Miejskim w Suwałkach przy ul. Mickiewicza 1 odbyło się spotkaniu informacyjne Pełnomocnika Prezydenta Miasta Suwałk ds. osób z niepełnosprawnością z przedstawicielami organizacji i fundacji pozarządowych, klubów seniora oraz rady kobiet. Gościem spotkania była Pani Kierownik Inspektoratu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Suwałkach.
Uczestników spotkania poinformowano o roli i zadaniach Pełnomocnika, miejscu pracy, możliwości osobistego, telefonicznego lub emaliowego kontaktu.
Poinformowano również o możliwości ubiegania się o środki, w ramach projektu pn. „Mieszkanie bez barier – poprawa dostępności na rzecz osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu w mieście Suwałki”.
Od Pani Kierownik ZUS uczestnicy spotkania uzyskali informację o zasadach ubiegania się o różne formy wsparcia, w tym:
– świadczenia uzupełniającego dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji,
– świadczenia wspierającego dla osób z niepełnosprawnością,
– dodatku dopełniającego do renty socjalnej,
– renty wdowiej.
Omówiła również zasady orzekania o niezdolności do pracy lub samodzielnej egzystencji, aby ustalić prawo do świadczeń z ubezpieczenia społecznego i innych świadczeń, które wypłaca ZUS.