PREZYDENT MIASTA SUWAŁK OGŁASZA PRZETARG PISEMNY NIEOGRANICZONY NA NAJEM CZĘŚCI POWIERZCHNI NIERUCHOMOŚCI W SIEDZIBIE URZĘDU MIEJSKIEGO W SUWAŁKACH, PRZY UL. ADAMA MICKIEWICZA 1

1. Przedmiotem przetargu jest oddanie w najem części nieruchomości stanowiącej własność Miasta Suwałki o powierzchni użytkowej 2 m² znajdującej się na parterze budynku Urzędu Miejskiego w Suwałkach położonego na działkach oznaczonych numerami geodezyjnymi 11400/2, 11401/1, 11400/1, posiadających urządzone księgi wieczyste 11400/1, 11400/2 – SU1S/00047611/0, 11401/1 – SU1S/00048883/4, przy ul. Adama Mickiewicza 1 w Suwałkach (hol, przy pokoju nr 23, zgodnie z załącznikiem) z przeznaczeniem na prowadzenie działalności fotograficznej przy pomocy samoobsługowej fotokabiny.

2. Termin najmu na okres od 01.02.2025 r. do 31.12.2026 r.

3. Cena wywoławcza miesięcznego czynszu najmu wynosi netto 320,00 zł (słownie: trzysta dwadzieścia złotych), brutto 393,60 zł (słownie: trzysta dziewięćdziesiąt trzy złote sześćdziesiąt groszy) płatne w terminie 14 dni od daty otrzymania faktur VAT, przesłanych Najemcy za potwierdzeniem odbioru.

4. Określona w Umowie stawka czynszu najmu będzie waloryzowana raz w roku kalendarzowym o średnioroczny wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszany przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego ogółem za rok kalendarzowy poprzedzający waloryzacje. Pierwsza waloryzacja będzie dokonana w lutym 2026 roku.

5. Wadium: 200 zł (słownie: dwieście złotych).

6. Opłaty eksploatacyjne – Najemca będzie zobowiązany do uiszczania miesięcznych kosztów wynikających z faktur za zużycie energii elektrycznej (obrót i dystrybucja), które będą rozliczane na podstawie wskazań zainstalowanego przez Najemcę podlicznika.

7. Przed przetargiem należy zapoznać się z przedmiotem przetargu, warunkami przetargu i projektem umowy najmu.

8. Część jawna przetargu tj. otwarcie ofert – odbędzie się w dniu 16 stycznia 2025 roku o godz. 11:00 w siedzibie Urzędu Miejskiego w Suwałkach przy ul. Mickiewicza 1 w sali nr 146.

9. Ogłoszenie wyniku przetargu nastąpi 17 stycznia 2025 r. o godz. 11:00 w siedzibie Urzędu Miejskiego w Suwałkach przy ul. Mickiewicza 1 w sali nr 146.

10. W przypadku gdy zaoferowana najwyższa cena wystąpi w więcej niż jednej ofercie przewidziany jest drugi etap postępowania konkursowego polegający na licytacji ustnej. O terminie takiej licytacji oferenci zostaną powiadomieni na co najmniej 3 dni przed jej terminem.

11. Warunki dopuszczenia do udziału w przetargu:

a) złożenie oferty w zaklejonej kopercie uniemożliwiającej identyfikację oferenta z napisem „FOTOKABINA”, w Urzędzie Miejskim w Suwałkach, w terminie do dnia 15 stycznia 2025 roku do godz. 15:30. Liczy się data i godzina wpływu oferty do Urzędu Miejskiego w Suwałkach. Oferty, które wpłyną po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.

b) wpłacenie wadium w podanej wysokości na rachunek Urzędu Miejskiego w Suwałkach nr 76 1240 5211 1111 0000 4929 8215 Bank Pekao S.A. Oddział w Suwałkach do dnia 15 stycznia 2025 roku. W tym dniu kwota wadium musi być uznana na rachunku Urzędu.

12. Wymogi formalne oferty

a. Zgodnie z załączonym wzorem Formularz ofertowy winien zawierać:

· imię, nazwisko, adres oferenta lub nazwę i adres firmy,

· oferowaną cenę miesięcznego czynszu najmu wyższą od ceny wywoławczej, przy czym postąpienie nie może być niższe aniżeli 1% ceny wywoławczej,

· oświadczenie o przyjęciu warunków podanych w ogłoszeniu i wzorze umowy,

b. informację w zakresie doświadczenia w prowadzeniu działalności o proponowanym charakterze lub innym zbliżonym, ewentualne załączenie referencji,

c. kopię aktualnego wpisu do odpowiedniego rejestru działalności,

d. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych oferenta w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia postępowania konkursowego,

e. oświadczenie, że oferent nie jest w stanie likwidacji/upadłości,

f. oświadczenie o braku zaległości w opłatach wobec Skarbu Państwa, ZUS i UM w Suwałkach,

g. dowód wpłaty wadium.

13. Projekt umowy – w załączeniu

14. Wadium wniesione przez oferenta, który wygra przetarg, zalicza się na poczet czynszu.

15. Osobom, których oferty nie zostały wybrane, wadium zostanie wypłacone niezwłocznie po zamknięciu przetargu, na numer konta podany w formularzu ofertowym.

16. Wadium ulega przepadkowi w razie uchylenia się uczestnika, który wygrał przetarg od zawarcia umowy najmu w terminie określonym przez organizatora przetargu.

17. Organizator przetargu bez podania przyczyn może, do chwili otwarcia ofert, odstąpić od jego przeprowadzenia.

18. Organizator przetargu ma prawo do unieważnienia postępowania przetargowego w każdej chwili, bez podania przyczyn. W razie unieważnienia przetargu przez Miasto Suwałki, oferentom którzy złożyli oferty nie przysługują żadne roszczenia odszkodowawcze z tego tytułu.

19. Oferenci ponoszą koszty sporządzenia oferty i udziału w postępowaniu przetargowym. Koszty te nie podlegają zwrotowi na ich rzecz przez Miasto Suwałki, także w sytuacji unieważnienia postępowania przetargowego.

20. Dodatkowych informacji dotyczących przetargu udziela Naczelnik Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Suwałkach Andrzej Bałazy tel. (87) 562 81 21.

21. Klauzula informacyjna RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:

a) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Urząd Miejski w Suwałkach, z siedzibą przy ul. Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki, 087 – 562 80 00 reprezentowany przez Prezydenta Miasta Suwałk.

b) Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Suwałkach jest Pan Rafał Luto, iod@um.suwalki.pl.

c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia procedury przetargowej związanej z najmu nieruchomości zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.

d) Dane nie będą udostępniane podmiotom innym niż uprawnione na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom, którym dane zostały powierzone do przetwarzania.

e) Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane wyłącznie organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa oraz innym podmiotom, które na podstawie stosownych umów podpisanych z administratorem przetwarzają dane osobowe.

f) Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji zadania, do którego dane zostały zebrane, a następnie przez czas oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa (ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, Dz. U. z 2020 r. poz. 164 t.j.; Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, Dz. U. z 2011 r., Nr 14, poz. 67).

g) Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania. Nie przysługuje prawo do usunięcia, do przenoszenia oraz sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

h) Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w związku z przetwarzaniem danych.

i) Podanie danych wynika z przepisów ustawy i jest obowiązkowe. Ich niepodanie uniemożliwi udział w postępowaniu przetargowym. Podanie danych w celach kontaktowych jest dobrowolne, służy usprawnieniu komunikacji.

j) Dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

311/2024