Ma poprawić się punktualność i liczba połączeń na trasie kolejowej z Suwałk do Sokółki, a na trasie Białystok-Ełk dojdzie do największej inwestycji w historii polskiej kolei. Trwają też prace projektowe dla odcinka połączenia kolejowego Ełk-Suwałki- Trakiszki. 5 marca o tym i innych działaniach spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z jej przedstawicielami rozmawiali: marszałek województwa podlaskiego Łukasz Prokorym i wicemarszałek Marek Malinowski.
Przedstawiciele kolejowej spółki przypomnieli, że niedawno ogłoszono przetarg na wykonawcę robót na odcinku Białystok- Ełk. Szacunkowa wartość inwestycji to ok. 6 mld zł. Jak podkreślają przedstawiciele PKP PLK, to największa inwestycja nie tylko w historii spółki, lecz także polskiej kolei w ogóle. Zostanie ona sfinansowana z unijnego instrumentu CEF, czyli „Łącząc Europę”. Równolegle trwają prace projektowe dla odcinka Ełk-Suwałki-Trakiszki z dostosowaniem do prędkości 200 km/godz. Będzie to zupełnie nowa linia dużych prędkości.
Trwają też prace nad urządzeniami sterowania ruchem kolejowym na linii Sokółka-Suwałki, w tym budowa nowoczesnego centrum sterowania w Augustowie, dzięki czemu czas oczekiwania na minięcie się pociągów z 15-20 minut zmniejszy się do ok. 5 minut.Warto też wspomnieć o nowych peronach na całej linii Suwałki-Sokółka.
– Jednocześnie dzięki dofinansowaniu w ramach KPO prowadzimy projekty związane z digitalizacją sterowania na odcinku Sokółka-Suwałki. Są one już w toku i pozwolą zwiększyć przepustowość i wydajność na tej linii. W przyszłości pozwoli to na zwiększenie liczby połączeń i poprawę punktualności– mówił członek zarządu PKP PLK.Maciej Kaczorek.
źródło: podlaskie.eu