Już od 1 marca pasażerowie PGK Suwałki, mogą skorzystać z nowej formy zakupu biletów komunikacji miejskiej. W mieście uruchomiony został System moBILET.

moBILET stanowi wygodną i nowoczesną alternatywę dla tradycyjnego zakupu biletów komunikacji miejskiej, zarówno jednoprzejazdowych, dekadowych, jak i miesięcznych. Daje to pasażerom możliwość zakupu biletu zawsze i wszędzie (24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu) bez konieczności szukania kiosku czy posiadania gotówki na jego zakup.

System jest dostępny we wszystkich sieciach komórkowych, zarówno dla numerów z abonamentem jak i na kartę. Wszystko czego potrzebuje użytkownik, to telefon komórkowy z zainstalowaną bezpłatną aplikacją oraz dostępem do Internetu.

Aby korzystać z moBILET należy pobrać aplikację ze stronę m.mobilet.pl lub z dedykowanego sklepu z aplikacjami w telefonie. Podczas pierwszego uruchomienia konieczne jest przeprowadzenie krótkiej rejestracji, doładowanie konta dowolną kwotą i już możemy kupować bilety.

moBILET działa na zasadzie elektronicznej portmonetki – przedpłata (prepaid) na indywidualny rachunek moBILET, otrzymany podczas rejestracji. Aby dokonać wpłaty na konto Użytkownik może skorzystać z tradycyjnego przelewu bankowego, karty kredytowej, lub ekspresowego zasilenia poprzez stronę internetową lub bezpośrednio z aplikacji mobilnej.

Dzięki intuicyjnej obsłudze, zakup jest bardzo prosty. W celu skasowania biletu komunikacji miejskiej, przed wejściem do pojazdu uruchamiamy w telefonie aplikację, wybieramy miasto, rodzaj biletu i potwierdzamy zakup.
Po zatwierdzenie wybranego biletu system łączy się z serwerem za pomocą Internetu, a my otrzymujemy bilet, który w razie potrzeby należy pokazać kontrolerowi.

Za bilety PGK w systemie moBILET nie pobiera się żadnych dodatkowych opłat. W zależności od taryfy operatora komórkowego użytkownik może ponosić jedynie dodatkowy koszt połączenia telefonu z Internetem.

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie www.mobilet.pl.