Trudno wyobrazić sobie lepszy muzyczny początek Wielkiego Tygodnia. Suwalski Ośrodek Kultury zaprosił Suwalczan na „Requiem” Wolfganga Amadeusza Mozarta w wykonaniu Suwalskiej Orkiestry Kameralnej pod dyrekcją Kazimierza Dąbrowskiego wraz z Chórem „Kontrapunkt” z Ełku oraz solistami: Ae Ran Kim (sopran), Natalia Winnik (alt), Robert Cieśla (tenor), Rafał Sulima (bas). Licznie zgromadzeni widzowie w Sali im. A. Wajdy wysłuchali utworu skłaniającego do refleksji i zadumy przygotowującego do nadchodzących Świąt Wielkanocnych. W całej wielowiekowej historii muzyki trudno o dzieło, które nieodmiennie fascynując kolejne pokolenia melomanów i muzyków wzbudza jednocześnie tyle sprzecznych emocji i kontrowersji. To jest ostatni utwór napisany przez W. A. Mozarta, który dokończyli jego uczniowie.

Ełcki Chór „Kontrapunkt” zachwycił swoim wykonaniem „Requiem”, a zwłaszcza Lacrimosy i Santcus. Chór powstał jako grupa amatorska, ale imponuje repertuarem i zachwyca poziomem prezentacji.

Pochodząca z Korei Południowej sopranistka Ae Ran Kim udowodniła w SOK, że nieprzypadkowo jest dziekanem Wydziału Wokalno-Aktorskiego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.

Suwalska Orkiestra Kameralna pod batutą Kazimierza Dąbrowskiego pokazała, że znakomicie czuje się też w trudniejszym repertuarze, jakim niewątpliwie jest „Requiem” W. A. Mozarta.

Suwalczanka Natalia Winnik nie po raz pierwszy prezentowała się w repertuarze Mozartowskim. Już w trakcie studiów występowała na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej kreując postać Cherubina w „Weselu Figara” W. A. Mozarta.