W suwalskiej Bibliotece Publicznej im. M. Konopnickiej najmłodsi suwalczanie spotkali się  z Wiolettą Piasecką, która zaproponowała im „Zabawę językiem polskim”.

Wioletta Piasecka – autorka książek dla dzieci, głównie bajek i baśni. Ukończyła Uniwersytet Gdański Wydział Historyczno-Filologiczny– Filologia Polska. Pracę magisterską napisała z dziedziny literatury dla dzieci i młodzieży. Temat pracy „Baśnie Hansa Chrystiana Andersena znane i nieznane – badania nad czytelnictwem.” Jest autorką ponad 40 baśni i bajek dla dzieci, dwóch biografii m.in. Hansa Chrystiana Andersena i Faustyny Morzyckiej, czterech sztuk teatralnych, wielu słuchowisk radiowych.

W czasie spotkania wręczono też nagrody laureatom konkursu literacko-plastycznego „Dzisiaj ziemia wasza jest wolną”, na który zgłoszono 47 prac autorstwa uczniów szkół podstawowych z terenu Suwalszczyzny.  Komisja nagrodziła 14 osób. Konkurs zorganizowała Biblioteka Publiczna im. M. Konopnickiej  w ramach obchodów 100. rocznicy odzyskania niepodległości Ziemi Suwalskiej.

KLASA 3

1 miejsce: Ariana Bezdziecka, Szkoła Podstawowa nr 2 w Suwałkach

2 miejsce:
Rafał Sienkiewicz, Szkoła Podstawowa nr 2 w Suwałkach
Nikita Medynskyi, Szkoła Podstawowa nr 6 w Suwałkach

3 miejsce: Oliwia Jurewicz, Szkoła Podstawowa nr 2 w Suwałkach

Wyróżnienie:
Amelia Grabowska, Szkoła Podstawowa nr 6 w Suwałkach
Aleksandra Prawdzik, Szkoła Podstawowa nr 6 w Suwałkach
Zuzanna Zapolska, Szkoła Podstawowa nr 2 w Suwałkach
Oliwia Wnukowska, Szkoła Podstawowa nr 2 w Suwałkach

KLASA 4-6

1 miejsce: Anna Chmielewska, Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi

2 miejsce: Lena Stasiak, Szkoła Podstawowa nr 6 w Suwałkach

3 miejsce: Rafał Krzyżewski, Szkoła Podstawowa w Kaletniku

Wyróżnienie:
Dorian Sawicki, Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi
Kacper Gwiazdowski, Szkoła Podstawowa w Nowej Wsi
Emilia Rżany, Szkoła Podstawowa nr 6 w Suwałkach

Nagrodzone prace można obejrzeć na wystawie w Pracowni „Smykałka”.

Spotkanie dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.