Stowarzyszenie Aktywni Znad Rospudy zaprasza na III. edycję Półmaratonu Doliną Rospudy i Bieg Bakałarza (12 km). Trasy obu biegów malowniczo wiją się wśród jezior i lasów, prowadzą przez urocze mostki nad rz. Rospudą w krystalicznie czystej, bezsmogowej aurze.
Po biegu i dekoracjach, kiełbaski.
Zapisy już od 1.12.2018 r. na stronach:
https://www.protimer.pl/bio/540/iii-polmaraton-dolina-rospudy

https://www.protimer.pl/bio/539/ii-bieg-bakalarza-12-km

REGULAMIN
III Półmaratonu Doliną Rospudy i Biegu Bakałarza
(Bieganie w Dolinie Rospudy w związku z akcją „Rozpraw się ze szkodliwymi nałogami”)

I. ORGANIZATOR
Stowarzyszenie Aktywni Znad Rospudy, adres: Szafranki 2, 16-424 Filipów, e-mail: filipowbiega@wp.pl, tel. 602-521-746 (dalej „Organizator”) oraz Gmina Bakałarzewo i Gmina Filipów.

II. TERMIN I MIEJSCE
Termin – 1 maja 2019 r.
Start i meta:
Start ostry: godz. 12.00, Rynek Bakałarzewo
Meta: Rynek Bakałarzewo
Zakończenie i dekoracja: 15.30, Rynek Bakałarzewo
Długość trasy – 21,0975m. Bieg Bakałarza 12 km
Trasa Półmaratonu – 100% nawierzchni utwardzonej, Biegu Bakałarza – 25% nawierzchnia utwardzona, 75% drogi gruntowe.
Oznaczenie trasy Półmaratonu – co 1 km.
Punkty orzeźwiające dla Półmaratonu – 3, dla Biegu Bakałarza – 1. Nie ma możliwości pozostawienia własnych odżywek na punktach napojowych.
Na trasie będą znajdowały się punkty kontrolne. Skrócenie trasy powoduje dyskwalifikację.
Zawodników obowiązuje limit czasowy pokonania trasy wynoszący 3 godziny. Wszyscy zawodnicy, którzy nie dobiegną do mety do godz.15.00, zobowiązani są do przerwania biegu i zejścia z trasy.

III. UCZESTNICTWO
Prawo startu mają osoby, które do dnia 1 maja 2019 roku ukończą 18 lat.
Wszyscy zawodnicy muszą zostać zweryfikowani w Biurze Zawodów. Podczas weryfikacji zawodnicy muszą posiadać dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość, oraz ewentualnie dowód opłaty startowej (nie dotyczy będących na liście opłaconych). Warunkiem dopuszczenia zawodnika do biegu będzie złożenie podpisu pod oświadczeniem o starcie w zawodach na własną odpowiedzialność oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby imprezy.
Weryfikacja zawodników, wydawanie numerów i pakietów startowych odbędzie się w Biurze Zawodów w UG Bakałarzewo 30.04 w godz. 15.oo-19.oo oraz w dniu zawodów w godz.9.oo-11.oo.

Decyzje lekarzy zawodów dotyczące startu czy też kontynuowania biegu podczas imprezy są ostateczne i nieodwołalne.
Uczestników biegu obowiązują przepisy IAAF i PZLA oraz niniejszy regulamin.
Pomiar czasu i ustalenie kolejności zawodników, którzy ukończyli bieg będzie realizowany systemem elektronicznym.
Szatnie i prysznice mieszczą się w budynku szkoły i czynne będą w dniu zawodów, w godzinach od 9.oo do 16.oo.
Organizator zapewnia depozyt na rzeczy biegaczy w Biurze Zawodów. Rzeczy należy składać do foliowych worków, opisanych numerem zawodnika, które każdy z uczestników otrzyma w Biurze Zawodów. Wydawanie rzeczy zawodników z depozytu, będzie odbywało się w tym samym miejscu. Organizator nie odpowiada za pozostawione rzeczy wartościowe.
W ramach udziału w imprezie uczestnik otrzymuje:
– pakiet startowy (numer imienny, czip, okolicznościową koszulkę techniczną, napój, materiały promocyjne);
– worek na ubrania do depozytu;
– napoje na trasie i mecie biegu,
– posiłek regeneracyjny po ukończeniu biegu;
– po zakończeniu biegu pamiątkowy medal,
– możliwość, po ukończeniu biegu, wylosowania drobnych nagród rzeczowych.
Przy weryfikacji uczestnik otrzymuje numer startowy. Numer startowy jest numerem pamiątkowym, zawodnicy nie oddają go po ukończonym biegu.
Czip po ukończeniu zawodów podlega zwrotowi.
Uczestnicy obu biegów w trakcie trwania zawodów poruszają się tylko według ściśle określonej trasy biegu.
Osobom zarejestrowanym po 20 kwietnia 2019 r. organizator nie gwarantuje koszulki w wybranym rozmiarze i medalu. Brakujące medale Organizator dośle zawodnikom indywidualnie
po zawodach.

IV. ZGŁOSZENIA
1. Zgłoszenia przyjmowane są od 01 grudnia 2018 r. poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronie www.protimer.pl
2. Za kompletne zgłoszenie uważa się wypełnienie formularza, akceptację regulaminu i dokonanie opłaty startowej.
3. Za poprawność danych umieszczonych w formularzu startowym odpowiada uczestnik.
4. Organizator ustala limit startujących na 300 osób łącznie w obu biegach.
4. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w limicie startujących .

V. OPŁATA STARTOWA
Opłata startowa wynosi 70 zł Półmaraton, 50 zł – Bieg Bakałarza.
Opłata dokonywana w Biurze Zawodów 80 zł i 60 zł
Z opłaty startowej zwolnieni
– osoby urodzone przed 1959 r.
– zwycięzcy w kategorii open mężczyzn i kobiet w obu biegach w ubiegłym roku
– osoby niepełnosprawne po okazaniu stosownego dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność
– wolontariusze pomagający w organizacji biegów
– osoby zwolnione z opłaty decyzją Organizatora
Opłata raz uiszczona nie podlega zwrotowi ani przeniesieniu na innego uczestnika.
Za termin wpłaty przyjmuje się datę wpływu środków na konto organizatora.
Organizator nie odpowiada za zaginięcie zgłoszenia oraz przekazu pocztowego/przelewu bankowego z opłatami z winy poczty/banku.
Osoby chcące otrzymać fakturę za wniesioną opłatę powinny ten fakt zgłosić organizatorowi w ciągu 7 dni od dokonania opłaty.
W przypadku wniesienia opłaty startowej w niewystarczającej wysokości zawodnik jest zobowiązany do dopłacenia różnicy do wysokości kwoty należnej.

VI. KLASYFIKACJE
Open
K 18-29
K 30-39
K 40-49
K 50-59
K 60+
mężczyźni:
Open
M 18-29
M 30-39
M 40-49
M 50-59
M 60-69
M 70+

Dodatkowe klasyfikacje:
1. w ramach Półmaratonu i Biegu Bakałarza:
– najlepszy zawodnik gminy Filipów
– najlepszy zawodnik gminy Bakałarzewo
2. w ramach Półmaratonu:
– klasyfikacja open (ogólna) niepełnosprawnych na wózkach – 3 pierwsze miejsca

Zgodnie z przepisami PZLA klasyfikacja zawodników w kategorii open odbywa się na podstawie czasu rzeczywistego brutto (liczonego od wystrzału startera).Pozostałe klasyfikacje odbywają się na podstawie czasu netto (liczonego od przekroczenia linii startu).
Wyniki będą dostępne bezpośrednio po biegu na stronie firmy obsługującej bieg .
Uwaga!!! Zawodnicy/czki sklasyfikowani/e w kategorii open na miejscach I-V nie są klasyfikowani w innych kategoriach wiekowych.

VII. NAGRODY
Każdy zawodnik, który ukończy półmaraton otrzyma pamiątkowy medal.
Pamiątkowe puchary i statuetki otrzymają zawodnicy w:
– klasyfikacji open kobiet i mężczyzn : I – V miejsce (uwaga!!! zawodnicy sklasyfikowani w kategorii open na miejscach I-V nie są klasyfikowani w innych kategoriach wiekowych)
– klasyfikacji w kategoriach wiekowych 1-3miejsce
– klasyfikacjach dodatkowych (1-3 miejsce – klasyfikacja niepełnosprawnych, zwycięzcy w kat. najlepszy zawodnik gminy Bakałarzewo i gminy Filipów)
Zdobywcy pierwszych miejsc w kategoriach kobiet i mężczyzn nabywają prawo bezpłatnego startu w kolejnej edycji zawodów.
Początek wręczania nagród około godz. 15:30
Wszyscy uczestnicy, którzy ukończą bieg w regulaminowym czasie wezmą udział w losowaniu drobnych nagród rzeczowych (obecność w trakcie losowania obowiązkowa)

VIII. BEZPIECZEŃSTWO UCZESTNIKÓW BIEGU
Bieg odbędzie się przy zamkniętym ruchu kołowym.
Uczestnicy biegu zobowiązani są do zachowania szczególnej ostrożności na całej trasie biegu.
Uczestnicy biegu zobowiązani są do biegu prawą stroną jezdni bez prawa zmiany pasa ruchu.
Zawodnicy winni stosować się do poleceń Organizatora, Policji, Straży Pożarnej, Straży Miejskiej oraz służby porządkowej.
Uczestnicy biegu nie są ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków.
Organizator nie bierze odpowiedzialności za stan zdrowia osób startujących. Zawodnicy startują na własną odpowiedzialność.
Organizator nie bierze odpowiedzialności za bezpieczeństwo osób nieposiadających numerów startowych.

Oznakowanie pojazdów uczestniczących w imprezie: tabliczka z napisem „Półmaraton i Bieg Bakałarza Pojazd 1, 2, …” oraz banerem imprezy.

IX. POLITYKA PRYWATNOŚCI

Ilekroć zebranie od Państwa danych osobowych Państwa dotyczących będzie niezbędne i/lub konieczne do wypełnienia zadań statutowych Stowarzyszenia „Aktywni Znad Rospudy” (dalej „Stowarzyszenie”) w Szafrankach, należytego wykonania zawartych umów, organizacji imprez i wykonania innych zadań Stowarzyszenia, zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust.2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO), Stowarzyszenie „Aktywni Znad Rospudy” informuje, że:

1. administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Stowarzyszenie „Aktywni Znad Rospudy” z siedzibą w Szafrankach 2, 16-424 Filipów, reprezentowane przez Prezesa Ryszarda Dykierta, adres e-mail: filipowbiega@wp.pl, tel.602-521-746
2. Pana/Pani dane osobowe będą przez nas przetwarzane w celu:
a. wykonania zadań statutowych Stowarzyszenia i innych prawnych obowiązków, w tym umownych Stowarzyszenia „Aktywni Znad Rospudy” (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. C RODO),
b. realizacji prawnie usprawiedliwionych interesów Stowarzyszenia (podstawa prawna:
art. 6 ust. 1 lit. F RODO) takich jak wykonanie zawartych przez nas umów z podmiotami trzecimi, w tym z naszymi partnerami i sponsorami, marketing bezpośredni naszych usług i zadań, ustalenie, obrona i dochodzenie roszczeń, tworzenie zestawień i analiz (takich jak raportowanie, badania marketingowe, itp.) w związku z wykonywaniem naszych zadań statutowych i obowiązków prawnych, w tym umownych
3. Pana/Pani dane osobowe będziemy przetwarzać:
a. przez czas wykonywania zadań statutowych Stowarzyszenia i innych prawnych obowiązków, w tym umownych i/lub
b. przez czas, w którym przepisy prawa nakazują nam przechowywać dane i/lub
c. przez czas, w którym Stowarzyszenie może ponieść konsekwencje prawne nienależytego wykonania lub niewykonania naszych zadań statutowych lub obowiązków prawnych
4. Pana/Pani dane osobowe będą mogły być przez nas przekazywane naszym partnerom, z którymi mamy zawarte umowy na współpracę przy wykonywaniu naszych zadań statutowych i innych obowiązków prawnych, w tym umownych, podmiotom świadczącym nam pomoc informatyczną, prawną , usługi doradcze, konsultacyjne oraz innym podmiotom działającym na nasze zlecenie, a świadczące nam usługi niezbędne do do realizacji naszych zadań statutowych i wykonania innych obowiązków prawych, w tym umownych
5. zgodnie z RODO, przysługują Panu/Pani:
a. prawo żądania od nas dostępu do danych osobowych dotyczących Państwa,
b. prawo sprostowania Państwa danych osobowych,
c. prawo żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania Państwa danych osobowych,
d. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych,
e. prawo przenoszenia danych,
f. prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w dowolnym
momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na
podstawie zgody przed jej cofnięciem
g. prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
6. podanie przez Pana/Panią danych osobowych ma charakter dobrowolny, lecz nie może być
warunkiem uczestnictwa przez Pana/Panią w naszych zadaniach statutowych i w związku tym będziecie Państwo zobowiązani do ich podania w wymaganym przez nas zakresie, a brak ich podania może skutkować brakiem możliwości uczestnictwa w realizowanych przez nas zadaniach statutowych i obowiązkach prawnych, w tym umownych.

X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Organizator zapewnia opiekę medyczną w Biurze Zawodów oraz na trasie biegu.
Podczas biegu wszyscy zawodnicy muszą posiadać numery startowe, przymocowane do koszulek sportowych na klatce piersiowej. Pod karą dyskwalifikacji niedopuszczalne jest zasłanianie numeru startowego (w części lub całości).
Bieg odbędzie się bez względu na warunki atmosferyczne.

Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki mające miejsce na trasie biegu, wynikające z winy uczestników.
Protesty w sprawie biegu przyjmowane będą do godz.16:oo w dn. 01.05.2019 r. w Biurze Zawodów. Po tym terminie wszystkie dodatkowe protesty i zastrzeżenia nie będą przyjmowane. Decyzja Dyrektora Biegu jest ostateczna i nie podlega odwołaniu.
Organizator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w regulaminie przed rozpoczęciem biegu.
W sprawach nieujętych w regulaminie ostateczną decyzję podejmuje Dyrektor Biegu.

Impreza współfinansowana ze środków publicznych Starostwa Powiatowe w Suwałkach.