25 stycznia rozpoczynają się ferie zimowe w suwalskich szkołach. Suwalskie instytucje kultury, Ośrodek Sportu i Rekreacji oraz szkoły przygotowały szereg imprez, które pozwolą uczniom suwalskich szkół spędzić ten czas wolny od nauki w sposób możliwie atrakcyjny. Oto propozycje na ferie zimowe w Suwałkach:
LODOWISKO przy Zespole Szkół nr 3, ul. Szpitalna 66
26 stycznia do 7 lutego. Wstęp bezpłatny, bezpłatne wypożyczanie łyżew na legitymację szkolną lub dokument tożsamości ze zdjęciem.
CZYNNE w godzinach 10.00-17.45 podział na 8 tercji: 10.00-10.45 – tercja, 11.00-11.45 – tercja, 12.00-12.45 – tercja, 13.00-13.45 – tercja, 14.00-14.45 – tercja, 15.00-15.45 – tercja, 16.00-16.45 – tercja, 17.00-17.45 – tercja, 17.45-18.30 – czyszczenie lodowiska
MKS Ślepsk Suwałki i SALOS Suwałki:
27 styczeń – 19.15-20.45. Zajęcia otwarte z piłki siatkowej dla dzieci i młodzieży szkół podstawowych i gimnazjalnych. W programie zajęć: spotkanie z siatkarzami Ślepska Suwałki, siatkarski tor przeszkód, małe gry z Waszym Idolem – hala Ośrodka Sportu i Rekreacji w Suwałkach, ul. Wojska Polskiego 2
UKS Taekwondo Hańcza Suwałki:
Otwarte zajęcia dla dzieci i młodzieży z Teakwondo od poniedziałku do piątku przez dwa tygodnie ferii zimowych (10.00-11.30), Szkoła Podstawowa nr 9, ul. Hamerszmita 11.
LMUKS „Olimpik”:
26-29 stycznia, 16.00-17.30 – Ogólnodostępne zajęcia sportowe z zakresu zapasów i sumo w Zespole Szkół nr 9 w Suwałkach, ul. Klonowa 51.
1-7 lutego, 16.00-17.30 – Zespół Szkół nr 3 w Suwałkach, ul. Szpitalna 66.
Zajęcia są nieodpłatne.
Laboratorium Badania Produktu Chemicznego Park Naukowo-Technologiczny Polska Wschód
Czas trwania: 4 x 1,5 h w przeciągu 2 tygodni. Zajęcia odbywać się będą dwa razy w tygodniu (wtorek, czwartek) o godz. 11.00. Zajęcia skierowane są do dzieci z VI klasy szkoły podstawowej oraz szkół gimnazjalnych.
Przed każdymi zajęciami 10 min wprowadzenia BHP. Każdy z uczestników dostaje fartuch, rękawice oraz okulary ochronne. Maksymalna ilość osób w grupie: 10. Liczba stanowisk eksperymentalnych: 5.
Propozycje zajęć:
1. Wyznaczanie napięcia powierzchniowego. Doświadczenia wykazujące istnienie oraz zjawisko napięcia powierzchniowego.
2. Skala pH/wskaźniki chemiczne. Rozróżnianie odczynu chemicznego na podstawie barwy wskaźników.
3. Gęstość wody. Porównanie cieczy o różnych gęstościach.
4. Doświadczenia z wodą. Szybkość reakcji chemicznych.
Każde stanowisko będzie przygotowane w sprzęt i odczynniki do przeprowadzenia zaproponowanych przez prowadzącego doświadczeń. Każda z 2 osobowych grup będzie przeprowadzała doświadczenia samodzielnie. Oprócz sprzętu i odczynników, każdyuczestnik dostanie instrukcję do doświadczeń oraz kartę zajęć, w której będzie mógł opisać zachodzące reakcje oraz zaobserwowane zmiany. Prowadzący będzie prowadził dyskusję aby uczestnicy wyciągnęli wnioski z przeprowadzonych eksperymentów.