Jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad z końcem września kierowcy będą mogli w pełni korzystać z dwujezdniowej obwodnicy Łomży w ciągu S61. Tym samym w ekspresowym tempie będzie można pokonać polską, liczącą ponad 310 km część korytarza transportowego Via Baltica, od Warszawy do Budziska na granicy z Litwą.
Zanim jednak do tego dojdzie, konieczne będą zmiany w organizacji ruchu. W połowie września GDDKiA planuje przełożenie ruchu z obecnie używanej jezdni w kierunku Warszawy na nitkę w kierunku Budziska. Kierowcy tak jak obecnie będą korzystać z jednej jezdni w obu kierunkach. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 60-80 km/h. Z końcem września obwodnica Łomży dostępna będzie już w standardzie dwujezdniowej drogi ekspresowej
Ostatnie prace przy „esce”
Planowane przełożenie ruchu umożliwi dodatkowe uszczelnienie powierzchni betonowej mostu nad częścią nurtową i zabezpieczenie go przed wnikaniem wody. Obecnie montowane są też bramownice, na których będą instalowane urządzenia systemu zarządzania ruchem. Trwa również budowa zbiorników retencyjnych zapewniających właściwe odwodnienie jezdni, montaż siatek ogrodzeniowych oraz prace wykończeniowe.
S61 z dofinansowaniem UE
Obwodnica Łomży, czyli odcinek Łomża Zachód – Kolno, stanowi część większego zadania, tj. drogi ekspresowej S61 Łomża Zachód – Stawiski. Inwestycja została objęta dofinansowaniem ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 (POIiŚ) w wysokości 440,4 mln zł.
ŹRÓDŁO: GDDKiA




