31 lipca 2019r. minął umowny termin zakończenia prac przy budowie suwalskiego pasa startowego. Teraz Miasto Suwałki przystąpi do prac odbiorowych. Pas startowy jako inwestycja robi wrażenie.  Dlatego też dziś prezentujemy zdjęcie z lotu ptaka obrazujące jak wygląda suwalski pas startowy.
Pas ma 1320 m długości i 30 m szerokości. Będą mogły z niego korzystać samoloty pasażerskie przewożące do 50 osób, w tym śmigłowce, szybowce, motolotnie, awionetki czy małe samoloty o napędzie tłokowym. W ramach tej inwestycji powstała też: płyta do zawracania, płyta postojowa, droga kołowania oraz infrastruktura techniczna.
Suwalskie lotnisko ma parametry zbliżone do białostockiego portu w Krywlanach, na którym też będą mogły lądować śmigłowce, szybowce, motolotnie, awionetki i małe samoloty pasażerskie.
Zakres robót budowlanych:
•    budowa głównej drogi startowej (DS-1) o długości 1320 m i szerokości 30 m
•    nawierzchnia sztuczna  wraz z pasem drogi startowej o nawierzchni trawiastej oraz z płytą  do zawracania przy  DS-1 o nawierzchni sztucznej;
•    budowa płyty postojowej PPS o wymiarach 65 m x 130 m o nawierzchni sztucznej;
•    budowa drogi kołowania DK szerokości 15 m, łączącej drogę startową  DS-1 z płytą postojową PPS,  nawierzchni sztucznej;
•    budowa drogi startowej (DS-2) o długości 800 m i szerokości 60 m,  o nawierzchni naturalnej darniowej;
•    budowa niezbędnej infrastruktury technicznej.
– Przypomnę, że budowę lotniska kwotą aż 10 mln zł dofinansował Maciej Formanowicz prezes Fabryk Mebli Forte, które niedaleko suwalskiego lotniska, w Dubowie Pierwszym wybudowały fabrykę płyt wiórowych i mają zamiar zbudować fabrykę mebli. Jest też inne źródło sfinansowania budowy. 6 mln zł przekazał samorząd województwa podlaskiego. Miasto Suwałki zapłaciło za tę inwestycję ze swego budżetu 11 mln zł – informuje Czesław Renkiewicz, Prezydent Suwałk.
Na pytanie kiedy w Suwałkach wylądują i wystartują pierwsze samoloty trudno odpowiedzieć ponieważ przed suwalskim władzami skomplikowana procedura odbioru obiektu.