Kolejny sukces uczniów III Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Alfreda Lityńskiego w Suwałkach
Uczniowie III Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Alfreda Lityńskiego w Suwałkach osiągnęli ogromny sukces w Olimpiadzie Szkół Kompetencji Przyszłości, zajmując 13 miejsce na 150 szkół uwzględnionych w Rankingu Szkół Zwolnieni z Teorii 2019 (I miejsce w województwie podlaskim). 56 uczniów szkoły odebrało międzynarodowe certyfikaty z zarządzania projektami sygnowane przez Project Management Institute R.E.P. (PMI to prestiżowa instytucja zrzeszająca 500 tys. kierowników projektów z całego świata, która wyznacza globalne standardy w zarządzaniu). W tegorocznej Ogólnopolskiej Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii swój projekt zainicjowało ponad 15 tys. uczniów z 403 szkół z całej Polski, ale tylko 3 tys. osób doprowadziło je do końca. Uczniowie, realizując własne projekty społeczne (kampanie społeczne, wydarzenia publiczne, zbiórki charytatywne, projekty technologiczne), nauczyli się pracy w grupie, zarządzania czasem i budżetem, rozwiązywania problemów, zdobyli umiejętności przywództwa. Młodzi ludzie nie tylko zrobili coś dobrego dla innych, ale przy okazji zdobyli kompetencje kluczowe w gospodarce.
Za swoją kreatywność zostali uhonorowani wyróżnieniem podczas Wielkiego Finału Zwolnionych z Teorii 2019 w obecności Ambasador USA w Polsce Georgette Mosbacher, przedstawicieli Google.org, Pracuj.pl, Allegro oraz mediów regionalnych i ogólnopolskich.
O sukcesie III Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Alfreda Lityńskiego w Suwałkach napisano między innymi na stronach https://zwolnienizteorii.pl/
https://www.facebook.com/pg/zwolnienizteorii/posts/
Opis projektu: Grupa uczniów z klas IC, IE, IF oraz IIE uczestniczy w ogólnopolskim programie „Szkoła kompetencji przyszłości” – Zwolnieni z Teorii. Program skierowany jest do szkół ponadgimnazjalnych otwartych na nowoczesne i praktyczne metody nauczania. Oparty jest na Metodzie Prawdziwych Projektów, autorskiej adaptacji na polskie warunki metody stworzonej na Harvardzie, tzw. „The field method”. Zadaniem uczniów jest działanie w zespole – zaplanowanie oraz wdrażanie własnego projektu społecznego. Uczniowie w ten sposób zdobywają doświadczenie i praktyczne kompetencje niezbędne na rynku pracy, niemożliwe do zdobycia tradycyjnymi metodami nauczania. Aktywny udział w programie daje młodym ludziom poczucie własnej sprawczości, dostrzegają realne problemy społeczne i podejmują próby przeciwdziałania nim. Uczniowie mają możliwość uzyskania cenionego przez pracodawców, międzynarodowego certyfikatu z zakresu zarządzania projektami.
Zespoły biorące udział w projekcie: Spełniamy Bajkowe Marzenia, (NIE)ŚWIADOMI, PHONE OFF, Intensyfikujemy egalitaryzm, DoceniaMY Wolność, GIRLS FOR KIDS, Lektura nie wilkiem, #AlwaysBeYourself – warsztaty samopoznania, Kraina lasów, jezior i walki ze smogiem, Lokalni bohaterowie
Koordynator projektu: Krystyna Słowicka
Nauczyciele wspomagający: Jolanta Rogucka, Joanna Domuracka, Małgorzata Tomczak, Kamil Wiszniewski, Marcin Hościłowicz.
Źródło: Joanna Domuracka