Klub Radnych „Łączą nas Suwałki” w środę 25 kwietnia przedstawił dziennikarzom swoje logo.
– Wymóg posiadania symbolu graficznego przez komitet y wyborcze wprowadził nowy Kodeks Wyborczy z dnia 19 marca 2018 r. Jeżeli chcemy dalej dbać o rozwój naszego miasta, musimy myśleć o najbliższych wyborach samorządowych. Symboliczne przedstawienie meandrującej rzeki Czarnej Hańczy to odzwierciedlenie różnorodności temperamentu, charakterów ,zawodów, poglądów radnych tworzących klub a jej integralne otoczenie to osiedla i grupy społeczne – mówił na spotkaniu autor projektu logotypu Wojciech Pająk.
Najwięcej czasu poświęcono „rewolucyjnym zmianom” w handlu alkoholem. O przygotowywanych trzech projektach uchwał mówił Andrzej Turowski przewodniczący Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Suwałkach.
-Ustawa z dnia 10 stycznia 2018 r. o zmianie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, daje nam wreszcie możliwość ustalenia odległości punktów sprzedaży alkoholu od przedszkoli, , szkół, kościołów. Nasza propozycja to 50 metrów. Dokonaliśmy już pomiarów, 6 sklepów nie spełnia norm. To oznacza, że po wygaśnięciu koncesji nie będą mogły sprzedawać alkoholu. Chcemy też wprowadzenia zakazu sprzedaży alkoholu w godzinach nocnych od 22.00 do 6.00 rano – mówił A. Turowski.
-Często spotykamy się z mieszkańcami Suwałk i toczymy różne dyskusje, czy to na dyżurach radnych, czy na różnych spotkaniach. Rzadziej spotykamy się z dziennikarzami, postaramy się to zmienić – podsumował spotkanie przewodniczący Klubu Radnych „Łączą nas Suwałki” – Zbigniew Roman De-Mezer.