Zespół Pieśni i Tańca „Suwalszczyzna” został wybrany w głosowaniu internetowym Podlaską Marką Konsumenta. Głosowanie było emocjonujące. Na kandydatury oddano rekordowe 12 tys. głosów.  Nagrodę w tej kategorii wręczyła wicemarszałek Anna Naszkiewicz i marszałek Jerzy Leszczyński.

– Zespół ten powstał 60 lat temu. Ma olbrzymi wkład w rozwój kultury; zasługi i osiągnięcia zespołu są nie do przecenienia. Ten zespół to chluba naszego regionu, ocala od zapomnienia zwyczaje obrzędy, tańce i śpiew. Kształtuje postawy patriotyczne i tożsamość. Dziękujemy za to wyróżnienie – stwierdziła Alicja Andrulewicz, pełniąca obowiązki dyrektor Suwalskiego Ośrodka Kultury.

– Zespół Pieśni Tańca to marka Suwalszczyzny, ale od dzisiaj także podlaska marka. Dziękujemy konsumentom i internautom za oddanie głosów na nasz zespół – powiedział Czesław Renkiewicz, prezydent Suwałk .

I to było jedyne wyróżnienie, które na gali Podlaskiej Marki w Operze i Filharmonii Podlaskiej wręczono przedstawicielom Suwalszczyzny. Pozostałe statuetki przyznawane przez kapitułę trafiły do innych części województwa. Do  końca szansę na statuetkę w kategorii kultura miał Zespół Pieśni I Tańca „Suwalszczyzna”, jednak w oczach kapituły uznanie znalazł Teatr Lalki i Aktora z Łomży.

Wśród odbierających statuetkę  Ambasadora Podlaskiej Gospodarki dla podlaskiej branży drzewnej i meblarskiej znalazł się przedstawiciel Fabryki Mebli „FORTE” S.A.

źródło: Wrota Podlasia

fot. Facebook Suwalszczyzna