na sprzedaż nieruchomości zabudowanej, stanowiącej własność Skarbu Państwa oznaczonej działkami: nr 10192 o powierzchni 0,0180 ha, nr 10193 o powierzchni 0,1110 ha i nr 10194/1 o powierzchni 0,1226 ha, położonej przy ul. Tadeusza Kościuszki 120 w Suwałkach, posiadającej urządzoną księgę wieczystą nr SU1S/00002800/5. Nieruchomość zabudowana jest dwoma murowanymi budynkami handlowo – usługowymi oraz murowanym budynkiem garażu. Jeden budynek o funkcji handlowo – usługowej (część hotelowa) o powierzchni zabudowy 536 m2 o trzech kondygnacjach nadziemnych oraz jednej podziemnej o łącznej powierzchni użytkowej 1764,50 m2, natomiast drugi budynek (część gastronomiczna) o powierzchni zabudowy 585 m2 o jednej kondygnacji nadziemnej oraz jednej podziemnej o łącznej powierzchni użytkowej 888,60 m2. Garaż posiada powierzchnię zabudowy 18 m2. Niewielka część budynku hotelu znajduje się na działce nr 10191/1 o powierzchni 0,0142 ha, której właścicielem jest Związek Nauczycielstwa Polskiego z siedzibą w Warszawie. Na fragmencie działki nr 10193 znajdują się nakłady obce w postaci części budynku garażu. Na działce nr 10192 zlokalizowane jest przyłącze wodociągowe, kanalizacji sanitarnej i elektroenergetyczne niskiego napięcia, na działce nr 10193 znajduje się przyłącze kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej oraz przewód oświetleniowy, natomiast na działce nr 10194/1 zlokalizowana jest sieć i przyłącze kanalizacji deszczowej, przewód oświetleniowy oraz przyłącze ciepłownicze. Nabywca zobowiązany będzie do nieodpłatnego znoszenia tych sieci i przyłączy oraz nieodpłatnego udostępniania wejścia na grunt w przypadku ich awarii bądź konserwacji. Ponadto Nabywca będzie zobowiązany do ustanowienia nieodpłatnej służebności przesyłu na czas nieoznaczony na rzecz właściciela sieci ciepłowniczej – Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Suwałkach Spółki z o.o., polegającej na znoszeniu sieci cieplnej, a w tym na prawie swobodnego dostępu – dojścia i dojazdu, tj. korzystania przez PEC w Suwałkach Sp. z o.o. z nieruchomości wyżej opisanej, oznaczonej nr geodezyjnym 10194/1 objętej księgą wieczystą SU1S/00002800/5, w celu naprawy, remontu, konserwacji i modernizacji oraz rozbudowy istniejących na nieruchomości urządzeń służących do przesyłu energii cieplnej. Zobowiązany będzie również do powstrzymania się od działań, które uniemożliwiłyby dostęp do urządzeń przesyłowych, w szczególności powstrzymywania się od dokonywania w odległości 1,5 m od sieci ciepłowniczej jakichkolwiek nasadzeń drzew i krzewów głęboko korzeniących się oraz lokalizowania obiektów w sposób trwale związany z gruntem, jak również innych działań lub zaniechań, które mogłyby spowodować uszkodzenie urządzeń przesyłowych. W przypadku kolidowania sieci z nową inwestycją, nabywca dokona jej przełożenia na wniosek i koszt własny za zgodą właściciela sieci. Działki nr 10192, 10193 i 10194/1 zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego zawierają się w granicach terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem 14U – wyznaczającego tereny zabudowy usługowej. Dodatkowo działki nr 10193 i 10194/1 w niewielkiej części zawierają się w granicach terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem 4KD – linie rozgraniczające wyznaczające pas drogi publicznej klasy „L”. Szczegółowe warunki zabudowy zawarte są w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenu ograniczonego ulicami: T. Kościuszki, gen. J. Dwernickiego, T. Noniewicza oraz od strony południowej granicami działek 11505/1, 11505/2 i 11506 w Suwałkach zatwierdzonym Uchwałą Nr XLIX/550/06 Rady Miejskiej w Suwałkach z dnia 28.06.2006 roku. Działki objęte są strefą ochrony konserwatorskiej. Nieruchomość przeznaczona jest do sprzedaży w drodze przetargu ustnego nieograniczonego.
Cena wywoławcza: 5 676 000 zł (słownie: pięć milionów sześćset siedemdziesiąt sześć tysięcy złotych).
Wadium: 600 000 zł (słownie: sześćset tysięcy złotych).
Przetarg przeprowadzony zostanie na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 roku w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości.
Przetarg odbędzie się w dniu 20 lutego 2025 roku o godz. 0900 w siedzibie Urzędu Miejskiego w Suwałkach przy ul. Mickiewicza 1 w sali nr 146.
Warunkiem wzięcia udziału w przetargu jest:
– wpłacenie wadium w podanej wyżej wysokości na rachunek Urzędu Miejskiego w Suwałkach nr 76 1240 5211 1111 0000 4929 8215 Bank Pekao S.A. Oddział w Suwałkach do dnia 14 lutego 2025 roku. W tym dniu kwota wadium musi być uznana na rachunku Urzędu. Komisja przetargowa przed otwarciem przetargu stwierdzi wniesienie wadium przez uczestników przetargu;
– złożenie, przed otwarciem przetargu, pisemnego oświadczenia o zapoznaniu się z treścią ogłoszenia o przetargu oraz przedmiotem przetargu;
– w przypadku uczestnictwa w przetargu osoby prawnej – przedłożenie aktualnego wypisu z rejestru, właściwych pełnomocnictw sporządzonych notarialnie, dowodów tożsamości osób reprezentujących podmiot;
– w przypadku uczestnictwa w przetargu osoby fizycznej – osobiste stawiennictwo w dniu przetargu z dowodem tożsamości lub reprezentowanie przez pełnomocnika na podstawie pełnomocnictwa sporządzonego notarialnie;
– w przypadku uczestnictwa w przetargu jednego ze współmałżonków – przedłożenie pisemnej zgody drugiego małżonka na nabycie nieruchomości z podpisem notarialnie poświadczonym. Osoby pozostające w związku małżeńskim, a zamierzające nabyć nieruchomość z majątku odrębnego zobowiązane są złożyć stosowne oświadczenie. Osoby nie pozostające w związku małżeńskim zobowiązane są złożyć komisji przetargowej przed przystąpieniem do przetargu pisemne oświadczenie, iż nie pozostają w związku małżeńskim.
W przypadku uchylenia się nabywcy od zawarcia umowy sprzedaży wadium nie podlega zwrotowi.
Koszty sporządzenia umowy notarialnej ponosi nabywca.
Szczegółowych informacji dotyczących przetargu udziela Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Suwałkach przy ul. Mickiewicza 1, pokój nr 141; telefon (87) 562-81-41.
312/2024
Klauzula informacyjna RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
a) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Urząd Miejski w Suwałkach, z siedzibą przy ul. Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki, 087 – 562 80 00 reprezentowany przez Prezydenta Miasta Suwałk.
b) Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Suwałkach jest Pan Rafał Luto, iod@um.suwalki.pl.
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia procedury przetargowej związanej ze sprzedażą nieruchomości zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
d) Dane nie będą udostępniane podmiotom innym niż uprawnione na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom, którym dane zostały powierzone do przetwarzania.
e) Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane wyłącznie organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa oraz innym podmiotom, które na podstawie stosownych umów podpisanych z administratorem przetwarzają dane osobowe.
f) Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji zadania, do którego dane zostały zebrane, a następnie przez czas oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa (ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, Dz. U. z 2020 r. poz. 164 t.j.; Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, Dz. U. z 2011 r., Nr 14, poz. 67).
g) Osoba, której dane dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania. Nie przysługuje prawo do usunięcia, do przenoszenia oraz sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
h) Osoba, której dane osobowe są przetwarzane ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w związku z przetwarzaniem danych.
i) Podanie danych wynika z przepisów ustawy i jest obowiązkowe. Ich niepodanie uniemożliwi udział w postępowaniu przetargowym. Podanie danych w celach kontaktowych jest dobrowolne, służy usprawnieniu komunikacji.
j) Dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.