Zakończyła się przeprowadzka urzędników suwalskiego ratusza do budynku przy ul. T. Noniewicza 71A. Wyremontowany obiekt jest w pełni przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnością. Sercem budynku jest sala obsługi interesantów, gdzie niebawem pojawi się system elektronicznego umawiania wizyt. W wyremontowanym budynku mieści się dziewięć wydziałów oraz Miejski Rzecznik Praw Konsumenta.

Budynek przy ul. T. Noniewicza 71A jest częścią kompleksu obiektów użyteczności publicznej położonych u zbiegu ulicy Chłodnej i T. Noniewicza w zabytkowym śródmieściu, na terenie historycznego układu urbanistycznego Suwałk. Do 2012 r. działał tam hotel i restauracja „Suwalszczyzna”, a potem przez kilka lat filia suwalskiego Urzędu Miejskiego.

Powierzchnia użytkowa po remoncie wynosi 1 607,60 m2, a koszt przeprowadzonych prac to 8,2 mln zł. W filii Urzędu jest: winda, klimatyzacja, systemy alarmowe i przeciwpożarowe. Zamontowano tam elektroniczne lupy oraz urządzenia lektorskie. Dzięki inwestycji mieszkańcy Suwałk mogą w nowoczesnych warunkach korzystać z obsługi takich wydziałów jak: Podatki i Opłaty, Oświata i Wychowanie, Sprawy Społeczne i Zdrowie czy Kultura i Sport. Pełen spis wydziałów z numerami pokojów w siedzibie Urzędu Miejskiego przy ul. T. Noniewicza 71A znajduje się na Tablicy Informacyjnej.

W obiekcie mieści się też: Referat Urbanistyki, Wydział Audytu i Kontroli oraz Miejski Rzecznik Praw Konsumenta i siedziba Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Tu pracuje również Zastępca Prezydenta Miasta Suwałk oraz znajduje się miejskie archiwum. Do budynku przeniosła się Straż Miejska wraz z miejskim centrum monitoringu, które do tej pory znajdowało się w siedzibie Komendy Miejskiej Policji.