Zakończyła się przeprowadzka urzędników suwalskiego ratusza do budynku przy ul. Noniewicza 71A. Wyremontowany obiekt jest w pełni przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Sercem budynku jest sala obsługi interesantów, gdzie niebawem pojawi się system elektronicznego umawiania wizyt. Mieści się w nim 9 Wydziałów oraz Miejski Rzecznik Praw Konsumenta. W środę (27 września) zorganizowano symboliczną prezentację filii dla Radnych Rady Miejskiej.
Budynek przy ul. T. Noniewicza 71A jest częścią kompleksu obiektów użyteczności publicznej położonych u zbiegu ulicy Chłodnej i T. Noniewicza w zabytkowym śródmieściu, na terenie historycznego układu urbanistycznego Suwałk. Przez kilkanaście lat działał tam hotel i restauracja „Suwalszczyzna”.
Powierzchnia użytkowa po remoncie wynosi 1 607,60 m.kw., a koszt przeprowadzonych prac to 8,2 mln zł.
Dzięki inwestycji mieszkańcy Suwałk mogą w komfortowych i nowoczesnych warunkach korzystać z obsługi takich Wydziałów jak: Podatki i Opłaty, Oświata i Wychowanie, Sprawy Społeczne i Zdrowie czy Kultura i Sport. W obiekcie mieści się też Referat Urbanistyki, Wydział Audytu i Kontroli oraz Miejski Rzecznik Praw Konsumenta. Tu pracuje również zastępca Prezydenta Suwałk oraz mieści się miejskie archiwum. Do budynku przeniosła się Straż Miejska wraz z miejskim centrum monitoringu, które do tej pory znajdowało się w siedzibie Komendy Miejskiej Policji.
W filii Urzędu jest: winda, klimatyzacja, systemy alarmowe i przeciwpożarowe. Zamontowano tam elektroniczne lupy oraz urządzenia lektorskie.
– Liczę na to, że wyremontowany obiekt poprawi obsługę i to w jakich warunkach będą załatwiane sprawy naszych mieszkańców, a także wpłynie na poprawę komfortu i sprawności pracy pracowników Urzędu. Dziękuje Radnym za decyzję o wyremontowaniu tego budynku – mówił w trakcie spotkania Czesław Renkiewicz, Prezydent Suwałk.
Warto dodać, że w przeprowadzce oraz urządzeniu budynku pomogli osadzeni z suwalskiego Aresztu Śledczego. Serdecznie dziękujemy za tę pomoc władzom Aresztu oraz samym osadzonym.