Narodowy Fundusz Zdrowia poinformował, że od 17 października 2020 r. do odwołania zwiększa ograniczenia w bezpośrednich kontaktach w Salach Obsługi Klientów Podlaskiego OW NFZ w:
- siedzibie POW NFZ w Białymstoku
- delegaturze w Suwałkach.
Uwaga! Obsługa bezpośrednia może dotyczyć tylko pilnych zleceń na wyroby medyczne, po wcześniejszym uzgodnieniu, pod numerami telefonów:
– Białystok tel. 85 745 95 87;
– Suwałki tel. 87 562 02 50;
Do odwołania zawieszona zostaje realizacja usług potwierdzania profilu zaufanego (PZ) w salach obsługi klientów w Białymstoku i Suwałkach.
Skrzynka podawcza
Do dyspozycji osób zainteresowanych są przygotowane skrzynki podawcze przed wejściem do Sal Obsługi Klientów. NFZ prosi o pozostawienie niezbędnej dokumentacji w skrzynce podawczej. Odpowiedź zostanie przekazana drogą pocztową na wskazany adres.
NFZ zaprasza do kontaktu telefonicznego lub mailowego:
Białystok: tel. 85 745 95 00, e-mail: kancelaria@nfz-bialystok.pl
Suwałki: tel. 87 562 02 50, tel./fax 87 562 02 51, e-mail: suwalki@nfz-bialystok.pl
Co można załatwić w POW NFZ bez wizyty osobistej:
Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego
Jeśli chcesz wyrobić Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) prześlij wniosek mailem:
- ekuz@nfz.gov.pl bądź poprzez ePUAP
Wpisz na wniosku adres, pod który odeślemy Ci kartę.
Wniosek o EKUZ możesz złożyć też przez swoje Internetowe Konto Pacjenta
Certyfikat Tymczasowo Zastępujący EKUZ
Jeżeli potrzebujesz Certyfikatu Tymczasowo Zastępującego EKUZ, prześlij wniosek na adres wf10@nfz.gov.pl
Wnioski Unijne
Wniosek o wydanie formularza S1 wyślij pocztą lub pocztą e-mail na adres: wf10@nfz.gov.pl
Zagraniczny formularz np. S1 podlegający rejestracji w NFZ wyślij pocztą lub pocztą e-mail na adres wf10@nfz.gov.pl
Jeśli masz pytania dotyczące karty EKUZ, Certyfikatu Tymczasowo Zastępującego EKUZ lub innych formularzy UE, zadzwoń: 85 745 95 21.
Zaopatrzenie wyroby medyczne
Jeśli chcesz potwierdzić zlecenie na wyroby medyczne, w pilnych sytuacjach prześlij zlecenie lekarskie (w formie skanu lub zdjęcia) na adres e-mail: kancelaria@nfz-bialystok.pl
Można również złożyć zlecenie lekarskie w skrzynce podawczej zlokalizowanej w delegaturze lub przesłać drogą korespondencyjną na adres:
- Siedziba Oddziału w Białymstoku:
ul. Pałacowa 3, 15-042 Białystok - Delegatura w Suwałkach:
ul. Michała Kleofasa Ogińskiego 5c, 16-400 Suwałki
Potwierdzone zlecenia będą bezzwłocznie odsyłane na wskazany adres pacjenta.
Jeśli masz pytania dotyczące realizacji zleceń na wyroby medyczne, zadzwoń: 85 745 95 87.
Dobrowolne ubezpieczenie
Jak ubezpieczyć się dobrowolnie. Pobierz wniosek
Wniosek o zawarcie lub rozwiązanie umowy dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego możesz wysłać pocztą lub elektronicznie przez ePUAP, więcej informacji można uzyskać pod adresem email: kancelaria@nfz-bialystok.pl
Jeśli masz pytania dotyczące dobrowolnego ubezpieczenia, zadzwoń: 85 745 95 93.
Leczenie uzdrowiskowe
Wszelkie sprawy związane z kierowaniem na leczenie uzdrowiskowe są załatwiane online lub korespondencyjnie oraz mailowo: kancelaria@nfz-bialystok.pl
Oryginał skierowania do uzdrowiska (jeśli lekarz sam go nie wysłał) wyślij listem poleconym na adres:
- Dział Lecznictwa Uzdrowiskowego POW NFZ
ul. Pałacowa 3, 15-042 Białystok
Jeśli masz pytania dotyczące wyjazdu do sanatorium, zadzwoń: 85 745 95 23 lub 85 745 95 24.
Skargi i wnioski
Obecnie nie ma możliwości złożenia skargi do protokołu w ramach osobistej rozmowy z pracownikiem POW NFZ.
Skargi można przesłać:
- pocztą tradycyjną na adres Podlaskiego Oddziału NFZ w Białymstoku ul. Pałacowa 3, 15-042 Białystok
- za pośrednictwem platformy ePUAP
- pocztą elektroniczną na adres: kancelaria@nfz-bialystok.pl
W razie dokonania zgłoszenia za pomocą poczty elektronicznej, które nie zostało opatrzone podpisem elektronicznym, NFZ prosi o:
- wskazanie imienia, nazwiska (nazwy), adresu wnoszącego, numeru telefonu kontaktowego
- podanie danych pozwalających na zidentyfikowanie placówki, której dotyczy zgłoszenie (nazwa, adres)
- precyzyjny opis zdarzenia/sprawy.
Jest to niezbędne do sprawnego załatwienia zgłoszonej sprawy.
NFZ Zachęca do korzystania z Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590.
https://www.nfz-bialystok.pl/aktualnosci-oddzialu/ograniczenie-dostepnosci-sal-obslugi-klientow-podlaskiego-ow-nfz-w-bialymstoku-i-w-suwakach/