Na to, jacy są ludzie, wpływ mają różne życiowe sytuacje i atmosfera, w jakiej się wychowują. Co prowadzi do tego, że niektórzy w pewnym momencie skręcają na drogę, która prowadzi do tyranii? „Dzieciństwo wodza” zmusza do refleksji nad społecznym klimatem, który sprzyja narodzinom wodzów…

Dyskusyjny Klub Filmowy 13
„Dzieciństwo wodza” reż. Brady Corbet
Środa, 25.01.2017, godz. 18:00
Sala Kameralna, ul. Jana Pawła II 5

karnety na 6 seansów: 30 zł KUP TERAZ >> lub w kasie SOK
bilety na pojedynczy seans: 12 zł KUP TERAZ >> lub w kasie SOK

W karnecie taniej! 5 zł za seans!
Za wszystkie 6 seansów DKF 13 w pierwszym półroczu 2017 roku zapłacisz tylko 30 zł!

„Dzieciństwo wodza” to mrożąca krew w żyłach baśń o początkach faszyzmu. Dramat fantastyczno-historyczny opowiada historię chłopca przebywającego w podparyskiej wsi tuż po I wojnie światowej (debiutujący Tom Sweet). Ojciec dziecka jest wysłannikiem amerykańskiego rządu Woodrowa Wilsona (Liam Cunningham, „Gra o tron”) i bierze udział w pracach nad Traktatem Wersalskim.  Matka (Bérénice Bejo, „Artysta”) to sfrustrowana kosmopolitka i konserwatywna protestantka w jednej osobie.  Uwagę chłopcu poświęca jedynie guwernantka, grana przez Stacy Martin („Nimfomanka”).  Wysokie IQ podszeptuje dziecku coraz bardziej radykalne formy buntu i krok po kroku rodzi się tytułowy wódz…

 

W filmie występuje Robert Pattinson, który gra dwie role: przyjaciela domu, a następnie dorosłego dyktatora. Scenariusz „Dzieciństwa wodza”, który Brady Corbet napisał wraz ze swoją partnerką Moną Fastvold, jest luźno oparty na noweli Jean-Paula Sartre’a o tym samym tytule oraz na powieści „Mag” Johna Fowlesa.  Scenografia i dbałość o szczegóły przywołuje klimat arcydzieła Stanleya Kubricka „Barry Lyndon”. Całości dopełnia ścieżka dźwiękowa wirtuoza muzyki współczesnej Scotta Walkera. Film nagrodzono podczas 72. MFF w Wenecji w kategoriach Najlepszy Reżyser i Najlepszy Debiut Fabularny.


KOLEJNE POKAZY W DKF 13 w pierwszym półroczu 2017 roku:

22.02
CZŁOWIEK
Francja, 2015
reż. Yann Arthus-Bertrand

2000 kobiet i mężczyzn. 60 krajów. 40 pytań. 2020 wywiadów w 63 językach. 3 lata filmowania.500 godzin zdjęć lotniczych. 14 milionów euro budżetu. Co ich łączy? Opowiadają o miłości, śmierci, wojnie, sytuacji kobiet. Odsłaniają wzruszające historie pełne namiętności, cierpienia, smutku, nienawiści, ale i wybaczenia. Przepiękne zbliżenia ich twarzy przeplatane są zachwycającymi zdjęciami lotniczymi.

22.03
PODEJRZANY AI WEI WEI
Chiny/ Dania/ Wielka Brytania, 2013
reż. Andreas Johnsen

Film pokazuje jak Ai Weiwei żyje po wyjściu z więzienia i jak nerwową grę prowadzi nadal z chińskimi władzami, które obserwują każdy jego krok tylko po to, aby wytoczyć mu kolejne zarzuty. Widzimy zarówno jego życie prywatne w domowym areszcie z żoną i synem, o których losy obawia się coraz bardziej, jak również usilną próbę ponownego wejścia w rolę zaangażowanego aktywisty.

19.04
POD OPIEKĄ WIECZNEGO SŁOŃCA
Łotwa, Niemcy, Czechy, Korea Północna, 2015)
reż. Witalij Manski

Wyobraźmy sobie idealne życie w idealnym kraju. Idealni ludzie mieszkają w idealnych apartamentach. Pracują w idealnych miejscach pracy, a ich życie i świat porządkują idealne instytucje w idealny sposób. To oficjalny obraz Północnej Korei, która według koreańskiej propagandy jest najszczęśliwszym krajem na świecie.

31.05
AKSAMITNI TERRORYŚCI
Słowacja/Chorwacja/Czechy, 2013
reż. Ivan Ostrochovsky, Pavol Pekarčík, Peter Kerekes

Stano, Fero i Władimir to trzej buntownicy, którzy zaplanowali kiedyś zamachy terrorystyczne przeciw komunistycznemu reżimowi w Czechosłowacji. Wszyscy skazani zostali zgodnie z paragrafem 93, czyli za terroryzm, choć żaden z nich nie zranił i nie zabił człowieka.

21.06
OSTATNIE DNI MIASTA
Niemcy/Wielka Brytania/Egipt/Zjednoczone Emiraty Arabskie)
reż. Tamer El Said

35-letni Khalid pracuje nad filmem, który ma oddać ducha czasu, uchwycić puls rodzinnego Kairu, gdy stary świat sypie się i kruszy.
Na myśl o więzi z miastem nie opuszcza go elegijny ton, przeczucie końca przenika wszystkie działania.