W poniedziałek (25 września), a nie jak zwykle we środę, odbędzie się XXXVI sesja Rady Miejskiej w Suwałkach. Obrady rozpoczną się o godz. 12.30 w Sali 26 w suwalskim ratuszu. Porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Wręczenie odznaczeń Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
  3. Przyjęcie wniosków do porządku
  4. Przyjęcie protokołu nr XXXV/2017 sesji Rady Miejskiej w Suwałkach z dnia 26 lipca 2017 roku.
  5. Złożenie ślubowania przez radnego.
  6. Informacja o pracy Prezydenta Miasta Suwałk i wykonaniu uchwał Rady Miejskiej w Suwałkach od dnia  26 lipca 2017 roku.
  7. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej w Suwałkach z dokonanej analizy oświadczeń  majątkowych złożonych w 2017 r. – wg stanu na dzień 31 grudnia 2016 r. przez radnych Rady Miejskiej w Suwałkach oraz        z realizacji obowiązku przedłożenia Radzie analizy  oświadczeń przez podmioty do tego uprawnione oraz  Informacja  z realizacji obowiązku przedłożenia Radzie analizy oświadczeń przez podmioty do tego uprawnione oraz informacja z analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez zastępców Prezydenta Miasta Suwałk, Skarbnika Miasta, Sekretarza Miasta, osoby zarządzające i członków organów zarządzających miejskimi osobami prawnymi i  osób wydających decyzje administracyjne w imieniu Prezydenta Miasta Suwałk, a także kierowników jednostek organizacyjnych  gminy -Miasta Suwałki.
  8. Podjęcie stanowiska Rady Miejskiej w Suwałkach w sprawie utworzenia Okręgowego Urzędu Miar w Białymstoku oraz Wydziału Zamiejscowego w Suwałkach.
  9. Informacja z wykonania budżetu miasta za I półrocze 2017 roku.                   (Materiał został przekazany w dniu 23.08.2017 r.)
  10. Informacja z konsultacji społecznych dotyczących projektu uchwały Rady Miejskiej w Suwałkach w sprawie uchwalenia Programu współpracy Miasta Suwałk z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na rok 2018.
  11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie uchwalenia Programu współpracy Miasta Suwałk z organizacjami pozarządowymi  oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust. 3 ustawy  z dnia  24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na rok 2018.
  12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia „Zintegrowanego Programu Rewitalizacyjnego Miasta Suwałki na lata 2017-2023”.

(Z uwagi na to, że materiał zawiera 214 stron, jest dostępny w wersji papierowej w Biurze Rady Miejskiej pok. 118 oraz w wersji elektronicznej na stronie internetowej BIP Urzędu Miejskiego w Suwałkach w zakładce Menu podmiotowe/Rada Miejska/Materiały sesyjne                i komisyjne).

  1. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zwolnienia dyrektora Zespołu Szkół nr 6 im. Karola Brzostowskiego w Suwałkach z obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
  2. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zwolnienia dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej w Suwałkach z obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
  3. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zwolnienia dyrektora Suwalskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Suwałkach  obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć.
  4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Sępólno Krajeńskie.
  5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Suwałki.
  6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie przystąpienia Miasta Suwałki do wspólnej realizacji z Gminą Suwałki do projektu pod nazwą: „Budowa pełnowymiarowej sali gimnastycznej wraz                  z zapleczem sportowym i łącznikiem przy istniejącym budynku Zespołu Szkół w Starym Folwarku”.
  7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia Miasta Suwałki do wspólnej realizacji z Gminą Suwałki projektu pod nazwą: „Budowa                                 i rozbudowa drogi gminnej wraz z infrastrukturą techniczną w miejscowości Mała Huta w km 0+000 – 0+185,20”.
  8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu graniczącego                  z cmentarzem komunalnym w Suwałkach.
  9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Suwałk.
  10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaliczenia dróg wewnętrznych do kategorii dróg gminnych.
  11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg powiatowych.
  12. Interpelacje i zapytania radnych.
  13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie  przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu ograniczonego ulicami Gen.  Pułaskiego, Nowomiejską i Świerkową w Suwałkach.
  14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu ograniczonego ulicami: Gen. K. Pułaskiego, Świerkową, Modrzewiową, Grabową i Gen.                      Podhorskiego  w Suwałkach.
  15. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu Osiedla Północ I w Suwałkach. (Materiał w dodatkowej książeczce)
  16. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ograniczonego ulicami: T. Kościuszki, Wigierską, T. Noniewicza oraz rzeką Czarną Hańczą w Suwałkach. (Materiał w dodatkowej książeczce)
  17. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego północnej części rejonu ulicy Sportowej          w Suwałkach. (Materiał w dodatkowej książeczce)
  18. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta na  2017 rok.
  19. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Suwałki na lata 2017–2035.
  20. Rozpatrzenie skargi Anny R. na działalność dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni w Suwałkach.
  21. Rozpatrzenie skargi Franciszka K. na działalność dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Suwałkach.
  22. Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  23. Wnioski i oświadczenia radnych.
  24. Zamknięcie obrad.