prezydentPowoli dobiega końca 2020 rok. Był to szczególny okres nie tylko dla naszego Miasta, które obchodziło 300-lecie nadania praw miejskich, ale również dla całego świata. Mam oczywiście na myśli wybuch pandemii koronawirusa, która zmieniła nasz dotychczasowy styl życia o przysłowiowe 180 stopni.

Już w pierwszych miesiącach 2020 roku, z uwagi na pandemię zmuszeni byliśmy do odwołania wszystkich imprez masowych. Zrezygnowaliśmy z 13 edycji Suwałki Blues Festival, który jest największym festiwalem plenerowym bluesa w Polsce. To ten festiwal sprawiał, iż każdego roku do Suwałk przyjeżdżało w lipcu kilka tysięcy fanów bluesa. Oprócz świetnej imprezy był to też duży biznes dla hoteli, pubów, restauracji, pól namiotowych i campingów. Nie odbył się również pierwszy półmaraton w ramach RESO Suwałki.

W połowie sierpnia udało nam się zorganizować w bardzo okrojonej i symbolicznej wersji Jarmark Kamedulski połączony z Jubileuszem 300-lecia Suwałk. To była dla nas bardzo ważna impreza akcentująca istotny dla Suwałk jubileusz. Plany były o wiele ambitniejsze. Chcieliśmy zorganizować światowy zjazd Suwalczan, duże koncerty, imprezy dla całych rodzin. Niestety, to do czego przygotowywaliśmy się przez ostatnie lata nie odbyło się.
Pandemia spowolniła również suwalską gospodarkę. Wiosną niektóre z firm zawiesiły bądź ograniczyły swoją działalność. To stanowiło nie tylko ubytek w dochodach miasta ale również było bardzo niekomfortową sytuacją dla wielu Suwalczan zatrudnionych w fabrykach i firmach na terenie Suwałk.
Ograniczona została również działalność miejskich instytucji: aquaparku, nowej hali Suwałki ARENA, a przede wszystkim suwalskich placówek oświatowych, które przeszły w tryb pracy zdalnej.

Mimo wszystko uważam, że to był w miarę dobry rok dla Suwałk. Myślę tu o przedsięwzięciach, które udało nam się zrealizować. Wraz z końcem tego roku oddajemy do użytkowania kilka nowych dróg osiedlowych. Zakończyliśmy proces termomodernizacji wszystkich przedszkoli. Rozbudowaliśmy Szkołę Podstawową nr 4, Zespół Szkół nr 6 i Zespół Szkół Technicznych. Zakończyliśmy budowę ul. 100-lecia Niepodległości. Nie zwalnia tempo w budownictwie mieszkaniowym. Zamówiliśmy 15 nowych autobusów dla komunikacji miejskiej.

Mam nadzieję, że w kolejny czwarty wiek życia naszego miasta wejdziemy właśnie z dobrą energią i zapałem do dalszej pracy na rzecz rozwoju Suwałk. Oby to była dobra wróżba na przyszłość dla nas wszystkich, czego Państwu jako mieszkańcom Suwałk życzę.